ja dat zwakker worden was ik ook al bang voor, helemaal omdat het zadel dan behoorlijk verbreed zou moeten worden. Ik weet niet precies of het over de hele breedte van het zadel was, maar ik heb er iemand naar laten kijken die bij de Divoza werkt (staat daar ook op stal) en zij liet me meerdere dingen zien aan het zadel waardoor je duidelijk kon zien dat het niet past. Ik had eerder gemerkt dat het tegen de ruggengraat aan zat, ik merkte niet dat het op de ruggengraat drukte maar er tegen aan zat. Ik heb naar de Divoza gebeld en ze willen Prestige zadels geeneens verbreden, maar ik zie van t zadel ook geen passend zadel meer komen. Het zadel ga ik alleen nog invetten meer niet. Ik heb gisteren een dressuurzadel rossner plus met brede boom geprobeerd, die leek mij goed maar na nog een keer kijken met 't meisje die bij de Divoza werkt lag het toch niet optimaal. Ik ga vandaag met dat wintec zadel van haar rijden, die leek goed te zitten. Mijn mooie prestige zadel gaat iig de deur uit, misschien dat ik het bij de divoza wel kan inruilen voor een 2ehands zadel/wintec. Mja een echt goede zadelmaker hier uit de buurt zou ik zo niet weten, mn vader had het over een zadelmaker in groningen die het geheel op maat maakt, maar dat zou dan eerder een laatste optie zijn aangezien dat waarschijnlijk erg veel gaat kosten (natuurlijk is haar rug wel belangrijker!) ik ga eerst vanmiddag dat zadel maar proberen en misschien is een wintec dan wel een optie, ik ga zeker niet over 1 nacht ijs!
@ Luxje: Divoza wou geen enkel type van prestige verbreden, maar een zadelmaker aan huis klinkt ook veel beter. Mij lijkt een zadel smaller maken makkelijker dan een stuk breder ook omdat het dan dus uit verhouding/zwak wordt. Gelukkig dat je er nu helemaal tevreden over bent! Voor mijn paard heb ik ook de prestige top dressage, is wel een fijn zadel he:) Mn paard is nou net 5 en nog niet zo in de bespiering, dus ik hoop dat wanneer hij breder zou worden en t zadel niet meer zo past een zadelmaker het wel wat zou kunnen verbreden, anders wordt het al met al een duur grapje! (en k vind het fijne zadels)