mond van staal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

playygiirl

mond van staal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:34

hoii hoii,,

myn paardje heeft echt absoluut een mond van staal.
Ik voreg me af of ik misschien een ander bit kon proberen, want ander hoofdstel heb
ik al maar wel met hetzelfde bit. door dit bit loopt hij gewoon heen,, het boeit hem echt niet..
weten jullie misschien een bit wat kan helpen??

xxx playygiirl

p.s. ik heb al een dubbel gebroken trens;)

Sjiell

Re: mond van staal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:37

Ik zou blijven verder rijden met je dubbel gebroken trens, als je er een zwaarder bit in zal hangen gaat je paard alleen maar harder in de mond worden en zal na een tijd ook dat bit niet meer helpen. Helpen ophoudingen niet?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:39

Wie heeft dat ook alweer als onderschrift?

Waar de ruiterkunst ophoud begint de zadelkamer...

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:39

dubbelgebroken is vrij vriendelijk als ik het goed heb, zag net ook al een andere topic net gestart hierover. of was dat ook een topic van jouw?hihi

het boeit hem misschien wel niet wat jij wilt omdat je dan zelf al te "ruig "bent met je handen??

hoe rijdt je hem? hoe rijd je hem nagevelijk?
moet hij direct van jouw nagefelijk lopen? laat hem eerst een voorwaarts neerwaarts lopen lijkt me dan....en laat hem eens ontspannen, vraag eens wat minder....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:43

wat voor paard is het, leeftijd en graad van africhting...

playygiirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:53

het is een fries van 8. hij heeft vroeger nauwelijks een goede opvoeding gehad en is ook niet op de juiste manier ingereden.
het is echt een lomp beestje:P

ik ben altijd erg ontspannen en verschillende instructrices wijzen mij erop dat ik veel geduld heb. alleen op dit moment raakt mijn geduld langzamerhand steeds verder op: zeker als hij niet eens normaal wilt halthouden of een strijd aan gaat als hij iets moeilijk vind of iets net wilt doen ofso

hij hoeft niet gelijk nageefelijk te lopen. eerst goed voorwaarts aan het been rijden en los maken. daarna begin ik pas met het nagefelijkheid

heel verhaal,, maar ik hoop dat jullie mij zo verder kunnen helpen:P

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:01

Ik zou gewoon wat gaan wisselen met het bit de een loopt beter op dubbel gebroken de ander weer op een trensje of stangetje.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:07

misschien is het wel iets om eens iets anders te proberen.....je hebt het over halthouden en dergelijke en ik moet direct aan mn westernrijlessen denken!

daar is de basis(tenminste bij mij instructie) stoppen is stoppen en blijft stoppen. als een westernpaard niet wil stoppen maar tegen het bit gaat hangen is het ho pasje terug, duidelijk ho zeggen,omdraaien en verderrijden. halve ronde verder ho. stopt ie weer niet direct weer een stapje terug duidelijk weer die ho erbij en weer omdraaien.

doet ie het ook maar 1 x goed stoppen als jij wilt stoppen, dan direct belonen en afstappen. hij heeft het goed gedaan dan toch!

ook vooral heel consequent blijven, als jij wilt stoppen en paard loopt toch door, toch proberen te stoppen en niet opgeven en denken rotknol. dan ben je weer terug bij af...

en niet hangen aan de teugels want hij/zij is echt sterker hoor hihi, maar steeds ophoudingen geven

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:11

Ik heb ooit iemand horen zeggen..

Iemand die zegt dat hij een paard heeft met een mond van staal; heeft een paard die door alle pijn heen kan lopen..

Denk er eens over na..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 06:38

ik zou een ongebroken trens proberen....daar zie ik meer mensen op rijden met fries...overgens..

of een myler bit...daar rijd ik zelf mee en die voldoen mij heel goed...

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 06:44

Je kunt eventueel andere bitten proberen in dezelfde mate van inwerking of minder. Denk dus aan enkel gebroken bus-/watertrens of hetzelfde dubbelgebroken of ditzelfde met argentaan of een ongebroken bit (en dus geen stang! want dat is veel scherper!!) Kleine verschillen kunnen al schelen. Maar toch, voor 99% blijft het rijtechnisch....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 07:25