Wie gebruikt er een elastische singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Wie gebruikt er een elastische singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:13

Mijn pony heeft een dun huidje, nu hebben we een schapenvachtje om haar singel. Maar ik vind he niet zo'n fraai gezicht. Nu zag ik in bij ons in de winkel een singel die licht elastisch is (prijs ongeveer €38,00) , wie van jullie gebruikt ook zo'n singel en wat zijn de ervaringen?

Groetjes

Leonieke

Re: Wie gebruikt er een elastische singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:32

Dat elastiek heeft niets te maken met de zachtheid op de huid. Alleen met drukking van de singel.
Krijgt ze plekjes doordat het materiaal te hard is of omdat de druk niet goed is?
Ik denk dat je met een paard met een hele gevoelige huid meer hebt aan een singelbontje zoals je nu al gebruikt.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:57

Elastische singel wordt enkel gebruikt om makkelijker te kunnen aansingelen.
Heb je al eens een singel met gel geprobeerd voor haar gevoelige huid?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:30

Wat voor singel bedoel je? In heb een Wintec singel, die zou ook licht elastisch moeten zijn, maar met aansingelen heb ik hier geen profijt van. Het helpt iig niet voor een gevoelige huid. Je zou gewoon moeten proberen wat het beste voor je paard is. Voor de ene is dat een simpele katoenen, en voor de andere weer een leren of neopreen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:34

Een elastische singel zorgt ervoor dat het zadel meer veert. Mijn zadelmaker raad me ook aan om altijd met elastische singel te rijden.

Voor een gevoelige huid wil een goede gelsingel ook helpen. Prijzig, maar als het werkt is het een oplossing.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:19

GWENNx schreef:
Elastische singel wordt enkel gebruikt om makkelijker te kunnen aansingelen.

Dat is niet waar. Een elastische singel zorgt ervoor dat de buik nog wat kan uitzetten tijdens de inspanning (diep ademhalen of spieren aanspannen)
Ik merk duidelijk verschil bij Anouar. Ik had eerst een vzh singel met elastiek aan m'n zadel, nu heb ik er een dressuursingel aan zonder elastiek. Vanaf de eerste keer dat ik die singel gebruik doet hij chagrijnig met aansingelen. Dus ik koop wel weer een singel met elastiek (heb een hele mooie gezien van Zaldi, alleen is hij nog niet in de winkel te koop)
Als hij met de vzh singel een keer diepte ademhaalde na het rijden (waar hij erg goed in is) zag je het elastiek oprekken, dat is dan toch wel erg fijn.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:23

ik gebruik altijd een elastische singel. Vind ik veel fijner dan zo'n neonprenen gewone singel. Je hebt wel singels die ook nog is zachter zijn. misschien dan een elastische met zachtheid proberen!