Slechte ervaringen boomloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marlous

Slechte ervaringen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:06

Ik overweeg een boomloos (barefoot) zadel te kopen voor mijn 3,5 jarige pony. Wil hem dus ook gebruiken om haar in te rijden.
Ik lees wel overal positieve reacties, maar niet echt duidelijke negatieve. Wel dat het slecht zou kunnen zijn i.v.m. de drukverdeling en dergelijke, maar ik ben eigenlijk op zoek (of eigenlijk liever niet Knipoog) naar echt slechte ervaringen van mensen zelf. Paarden met rugproblemen door het zadel bijvoorbeeld. En dan bedoel ik niet de ervaringen die je van iemand heb gehoord, maar echt bij jezelf.

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon het niet echt vinden. Dus vandaar maak ik een topic aan, loopt er wel al een topic over, wil ik wel graag de link Knipoog

taffy

Re: Slechte ervaringen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:12

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:55

Er zijn ook wel slechte ervaringen hoor Ja

Meestal zijn dat dingen die niet hadden gehoeven , en die goed op te lossen zijn. Maar soms werkt het gewoon niet voor een bepaalde ruiter of paard. Of combinatie van die 2.

Boomloos is geen wondermiddel en er bestaat nog steeds geen zadel dat voor IEDEREEN perfect is , helaas. Daarvoor zijn er gewoon teveel verschillende ruiters , paarden , en wensen en gedrag van mensen en paarden.

Dus welk zadel je ook kiest : testen is altijd verstandig , en goed kritisch blijven ten opzichte van je zadel als je het eenmaal hebt , ook.

En zeker ook jezelf goed inlezen en goed laten informeren door iemand met verstand van zaken , die veel ervaring heeft met het merk / type zadel dat je wilt kopen , zodat je zeker weet dat je het op de juiste manier aanpakt. De meeste problemen ontstaan bij mensen die zomaar wat doen op goed geluk.

Maargoed dat geldt natuurlijk ook bij boomzadels Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 07:18

Zie de link die taffy geeft, 1 topic is genoeg Knipoog