paard door bodem trailer..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kionana

paard door bodem trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 13:24

hoi medebokkers,
wat ik nou weer mee maak..
gister hebben we mijn paardje opgehaald van de kliniek, hij is geopereerd aan ocd rechtsachter.
halen we hem uit de trailer, ligt zijn andere been helemaal open, met ook een wond tot aan het bot.
onderweg is hij door de bodem gegaan, als je het gat ziet wordt je er akelig van.
graag wil ik dit wel op een goede manier oplossen met de eigenares van de trailer, zij heeft ons ook gereden.
zij blijft volhouden dat de bodem niet rot is, al verschillen daar de meningen erg over.
dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren en we hebben echt heel veel mazzel gehad!!

mijn paard staat nou met twee benen in het verband en is de stumpert van stal.

alleen kan ik dit nu verhalen via haar wa verzekering?
tevens heb ik het gevoel dat ik de trailer ook weer in orde moet maken, alleen gaat dit waarschijnlijk niet lukken via mijn wa verzekering, omdat ze het gooien op achterstallig onderhoud.
iemand tips?
wat moet ik hier nou mee?
groetjes ricky

Brainless

Re: paard door bodem trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:28

Als ik jouw was zou ik de trailer laten onderzoeken.
Want nu is het jouw ja tegen haar nee.

En een paard zakt echt niet zomaar door de bodem hoor!!
Zo'n bodem kan normaal echt wel wat gewicht hebben.

De meeste mensen controleren hun trailer helaas te weinig.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:30

hoe je het ook wendt of keert, de bodem is niet goed geweest, die dingen worden gemaakt om een paard op te zetten al de bodem dat niet aankan is hij niet goed. en of je hem nou rot of niet rot noemt feit is dat hij niet sterk genoeg was. Succes met je paard!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:30

Ik zou het jou inderdaad dus door de verzekering verder laten afhandelen.

Er komt dan een inspecteur die alles gaat onderzoeken. Keren ze uit, prima, keren ze niet uit, vind ik het het probleem van de eigenaresse van de trailer. Het is waarschijnlijk inderdaad achterstallig onderhoud en zo niet, dan is het aan haar de taak om de leverancier van de trailer hierop aan te gaan spreken.
Ze is er zelf verantwoordelijk voor dat de bodem van de trailer in orde is (in mijn ogen dan).

Ik zou als ik jou was verder niets gaan betalen aan haar, behalve dan eventuele onkosten van benzinegeld en de afgesproken prijs voor de reis zelf. Verder niets aan de schade. Als het zo uitkomt dat jij in je recht staat, dan zou ik zelfs nog de dierenartskosten van de behandeling van het been van je paard op haar gaan verhalen!

Alleen als jij op voorhand wist dat de trailer in twijfelachtige staat van onderhoud verkeerde, vind ik het niet echt handig van je dat je haar gevraagd hebt.

Joyciiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:32

jeetjee erg voor je joh!
Dit kan niet zomaar gebeuren ,
de trailer kan niet goed geweest zijn
Heel veel sterktee met je paardje!

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:36

Ik zou zekerrrr niet betalen eerder nog haar aansprakelijk stellen, je ponny had wel blijvend letsel kunnen overhouden. Als je een trailer hebt waar je je paard in vervoerd ben je ook verantwoordelijk voor het onderhoud. Je gaat toch zelf ook niet in een auto rijden met kapotte remmen. Nagelbijten / Gniffelen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:36