Zadel speciaal op maat laten maken..door wie??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pepelien

Zadel speciaal op maat laten maken..door wie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 07:08

Hoi,

Ik heb een probleem met zadels passen op mijn 5 jr. kwpn.
Geen enkel zadel ligt goed!
Alle zadels liggen achterover en klapperen op de rug of ze zakken scheef.
Hij krijgt na het rijden ook een vochtbultje op z'n rug wat de dag erna weer verdwenen is.

Ik denk dus dat mijn enige optie is om speciaal een zadel op maat te laten maken, maar door wie?
Over Hulsebos hoor ik veel slechte berichten o.a. over scheve bomen en dat als het zadel na 12 wkn klaar is het toch niet goed blijkt te liggen.

Iemand ervaringen met Daaleman?

Of zijn er nog anderen die zadels op maat maken?

sanie22

Re: Zadel speciaal op maat laten maken..door wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:13

Hier zijn al veel topics over geweest. Even de zoekfunctie gebruiken en je weet alweer een stuk meer Knipoog .

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:17

Ik ga binnenkort met ruiterplus (als ze naar de beurs zijn geweest in duitsland) kijken voor een saint lourdes zadel. Die zadels kunnen ze helemaal maken zoals jij wilt.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:21

Oja, bedenk me nu dat er ook WOW zadels zijn die helemaal naar eigen wens gemaakt worden. Maar voor Daaleman en Hulsebos kun je hier wel zoeken, daar is al veel over gezegd.

Ursa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:25

Zelf heb ik een zadel op maat laten maken bij Superhorse in Breda.
Ik ben er erg tevreden over! Nette service, zeker een aanrader!
Het zadel is precies op maat voor mijn paard en mij gemaakt, en ook nog in de kleurenkombinate (en indeling en leersoort!) die ik graag wilde. Voor mij het perfecte zadel dus Tong uitsteken !
Mijn paard heeft een hele gevoelige en vlakke rug, is erg rond geribt en erg breed van boommaat. Waardoor dat ik ook voor haar geen fatsoenlijk passend zadel kon vinden. Nog geen 2 jaar geleden heb ik voor haar een nieuwe Euroriding diamant aan laten meten, en helaas heeft dat zadel voor haar meer kwaad dan goed gedaan Boos! (is nu overigens te koop).

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:30

Drunens ruiterhuis maakt ook zadels opmaat.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 07:31

Over Daaleman en Hulsebos valt er idd. wel het een en ander terug te vinden, maar ik wil graag weten of er meerdere opties zijn.

Ik zelf weet nl. alleen van deze 2 af.

Ursa:
Wat voor merk zadel heb je op maat laten maken bij superhorse?
(de euroring Diamant ligt op mijn paard ook achterover en klappert!)

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 07:33

WOW zadels? nooit van gehoord!
Wie verkoopt deze zadels?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:49

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:04

Ook ik heb heel wat afgemodderd voor een goed passend zadel voor mijn paardje. Heb echt van allerlei goede merken gehad, dus niet het eerste beste zadel van 100 euro.
Daaleman heeft mij super geholpen, ik heb het zadel (GPSIII) nu 1,5 jaar en is zowel voor mij als mijn paard op maat gemaakt. Heel goede service en nazorg. Zeer goede kwaliteit leer. Gelukkig heb ik een zadelmaker in de buurt die nauw samenwerkt met Daaleman dus daar kan ik heen voor het eventueel opvullen of corrigeren van het zadel. Opvullen is trouwens niet gauw nodig omdat de kussens ook pas gemaakt zijn op je paard en de vorm van de rug aannemen waardoor hij supergoed ligt. Zadel rijdt enorm fijn met een onafhankelijke zit. Ik heb er eentje met weinig wrong omdat ik zelf een onafhankelijke zit wilde ontwikkelen (lees:zelf goed leren rijden Clown ) en de druk wordt door dit zadel goed verdeeld op de rug van mijn paard.
Dit zadel gaat nooit meer de deur uit, bij een eventueel ander paard is het ook vrij gemakkelijk weer aan te passen.
In verhouding met andere op maat gemaakte zadels is Daaleman lang de duurste niet, ok, het is een hoop geld, maar je hebt een zadel voor het leven.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:05

Is het ook een optie om je eigen zadel passend te laten maken qua vulling?

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:06

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:10

Als je zadel achterover ligt, is het tijd om een bredere boom te proberen.

Ben benieuwd naar je WPN-er.. want als er geen zadel op past, zal die interessant gebouwd zijn Knipoog
Zelf zou mijn voorkeur uitgaan naar Daaleman vér boven Hulsebos.

Welke zadelverkopers heb je tot nu toe al benaderd?
Wat is je budget?

Zelf kocht ik een goede tweedehands passier met een boombreedte die er iig al iets op leek en liet dat zadel volledig op maat aanmeten door mijn zadelhersteller Van Triest (nu Venema).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:33

Hier ook goede berichten over WOW! Knipoog
Mijn merrie heeft een erg moeilijke en gevoelige rug, ik merk bij haar duidelijk verschil...

Ursa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:02

Het zijn engelse zadels van het merk Crown, worden ook nog in Engeland gemaakt. Ze kunnen precies via een "mal" gemaakt worden op je paard. Daarna kan Superhorse ze altijd nog aanpassen en onderhouden waar nodig. Ze zijn overigens gediplomeerd MSF.
...EN zelfs nog goedkoper dan een standaard Eroriding Knipoog.

Ursa:
Wat voor merk zadel heb je op maat laten maken bij superhorse?
(de euroring Diamant ligt op mijn paard ook achterover en klappert!)[/quote]

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:06

Ik heb voor die van mij zadels van Danny Kroetch, op maat gemaakte zadels zowel voor het paard als voor mij. Ze zijn alleen een beetje prijzig.

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:18

Citaat:
Ik denk dus dat mijn enige optie is om speciaal een zadel op maat te laten maken, maar door wie?
Over Hulsebos hoor ik veel slechte berichten o.a. over scheve bomen en dat als het zadel na 12 wkn klaar is het toch niet goed blijkt te liggen.

Dit bericht zie ik meerdere malen staan en dat is dan voor alle lezers af/voldoende?

Tjonge zeg! k Wist niet dat Nederlanders zo snel te overtuigen zijn! Ach gut
Als ze dat dan zijn, wil ik ze graag op een andere gedachte brengen.

Bovenstaande gebeurtenis, kan ik met mijn ervaringen bij Hulsebos me niet voorstellen.
Daar zeggen ze altijd, liever terugkomen met klachten dan nooit meer wat van je laten horen!!!! Knipoog

k Ken nog niemand, die de rug van haar paard kapot heeft gereden in 3 jaar.
Komt ook door het zadel zegt ze. Zij vertelt er alleen niet bij, dat ze 3 jaar dagelijks met slofteugel en onderlegtrens heeft gereden, waardoor ze dr paard altijd in de krul trok, het paard zn rug is vast gaan zetten, veel doorzitten enz. Dus ze heeft t paard gewoon kapot gereden, maar t is altijd makkelijker de schuld aan een ander te geven!!

Nog een voorbeeld
Z2 amazone, heeft 5 jaar geleden een Hulsebos zadel gekocht. Heeft ze voor dr vorige paard aangekocht. Dat paard moest weg en er werd een nieuw heel erg duur paard gekocht, waar
dit zadel wel oppastte, want het geld was op.
Dit meisje rijd door met dit zadel, wat een paar keer was gevallen, ondertussen gebroken boom.
Paard krijgt last van dit zadel, want hij wordt gespierder en het zadel is in al die jaren nooit verbreed-aangepast aan dit paard en de boom ook niet hersteld.
Nu is het zover dat het paard heel veel verzet toont, last heeft van zn rug, zn achterhand er niet meer onder wil zetten, dat doet nl pijn en bokt.
Nu krijgt ook Hulsebos de schuld, want dat zijn slechte zadels, want het paard zn rug is kapot.

Hoor het verhaal eens een keer van 2 kanten.
Waar 2 vechten zijn nl ook 2 schuld. En doe je oogkleppen eens af en ga eens proberen
om op zo´n geweldig zadel te rijden. Je wilt nooit een andere meer!11 Cool

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:52

Welke omgeving kom je vandaan?

Ik zou ook Daaleman boven Hulsebos kiezen. Waarom? Door alle verhalen die er rond gaan. Ik ga het risico niet nemen om een duur zadel te kopen die misschien wel nooit goed op mijn paarden liggen. Zonde van mijn geld, uiteindelijk kost het je altijd meer. Overigens gaat het bij Hulsebos ook niet om 1 of 2 verhalen, helaas zijn er veel meer verhalen bekend.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:57

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:48

Ik heb ook in mijn directe omgeving problemen met Hulsebos zadels gezien, maar ik heb zelf ook een probleem met een Daalemanzadel gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:49

Kootstra, Tweespan die kunnen ook heel veel voor je doen.
Hoor je ook veel goede verhalen over Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:30

Ik heb zelf Kootstra als zadelmaker maar dan moet je wel in het noorden wonen anders is het al niet te doen Ja

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:03

__Jesper schreef:
Tweespan .....

Serieus - er is geen slechter zadel dan het Fryso zadel
Dáár rijd je dus écht de rug van je paard mee naar z'n mallemoer. Misschien niet op een ronde rug van een ongevoelige Fries of Haflinger, maar voor WPN-ers moet je daar zeker ver bij vandaan blijven.

Zadels op maat laten aanmeten kunnen ze daar ook echt niet. Het is een WINKEL, geen zadelmakerij. Kwa prestaties op zadelmaakgebied mag je ze vergelijken met Divoza, maar absoluut niet met een vakman zoals Kootstra.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:20

johen schreef:
Drunens ruiterhuis maakt ook zadels opmaat.

en die vervolgens 7 boommaten te smal zijn Sigaar als ik je mag aanraden: niet an beginnen, ik heb er een hoop ellende mee

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:21

Dees schreef:
__Jesper schreef:
Tweespan .....

Serieus - er is geen slechter zadel dan het Fryso zadel
Dáár rijd je dus écht de rug van je paard mee naar z'n mallemoer. Misschien niet op een ronde rug van een ongevoelige Fries of Haflinger, maar voor WPN-ers moet je daar zeker ver bij vandaan blijven.

Zadels op maat laten aanmeten kunnen ze daar ook echt niet. Het is een WINKEL, geen zadelmakerij. Kwa prestaties op zadelmaakgebied mag je ze vergelijken met Divoza, maar absoluut niet met een vakman zoals Kootstra.

ok hier ga ik in mee Knipoog

WOW zadels schijnen heel goed te zijn, maar wel prijzig. Daaleman doet ook goed werk.
over je diamant: waarschijnlijk veel te smal als ie achterover kiept