Welke bescherming in de wei?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gimmick11

Welke bescherming in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 21:36

Hoi,

mijn merrie staat overdag een paar uur in de wei. Het eerste wat ze doet is lekker rollen. Maar ze is zo lomp dat ze soms haar eigen achterbenen stukslaat tijdens het rollen.
Er zitten altijd wel wondjes op haar koten, aan de binnenkant.
Ik zou haar wel strijklappen om kunnen doen, maar die houden bij de koot ongeveer wel op.
Ik ben benieuwd wat jullie je paard om doen in de wei en of het wat voor die van mij is.

Gr!

Lappie_Lap

Re: Welke bescherming in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:48

d'r bestaan wel zulk soort beschermers,
Afbeelding

Maar of het fijn voor een paard is om voor langere tijd om te hebben, weet ik niet.

M'n peerdebeesten zijn beide ook erg lomp, ook erg vaak van die wat kleinere plekjes op met name de achterbenen ... tja, ze krijgen bij mij niets om de benen in het land (vooral al omdat ze hele dagen buiten staan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:56

Ik heb ze niets om de benen, omdat het niet nodig is (1e prio is vreten Haha! ) maar ook omdat ik bv peesbeschermers of 3-in-1-beschermers véél te warm vind voor de pezen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:26

in de wei heb ik niets om, ook mijn peerd heeft weleens wondjes en dergelijke...maar ach..het blijft een paard en hij gaat er niet dood aan.

ik heb trouwens ook gehoord dat bijv. peesbeschermers niet goed zijn voor langere tijd omdat ze de bloedsomloop tegenhouden en dan krijg je van die witte plekken op de benen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:46

EmptyWords schreef:
ik heb trouwens ook gehoord dat bijv. peesbeschermers niet goed zijn voor langere tijd omdat ze de bloedsomloop tegenhouden en dan krijg je van die witte plekken op de benen.

Yups. Als je de wondjes goed schoonhoudt is er niks aan de hand.

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:47

Mijne heeft niets om in de wei, vind het ook niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:50

Laat je paard gewoon lekker zonder bescherming in de wei, paarden kunnen heus wel tegen een stootje.
Laat ze gewoon lekker spelen en gek doen!

Hier hebben de paarden ook niks om in de wei, nergens voor nodig Knipoog

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:52

Hier ook geen paarden met beenbescherming hoor. Ja ze tikken wel eens aan en als de wei nat is maken ze wel eens een sliding. Dus wondjes zijn er zat.... maar ik denk er niet aan om bescherming te gebruiken.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:56

Mijn paard heeft ook niets om in de wei.
de eerste paar keer in de nieuwe groep heb ik wel springschoenen omgedaan, omdat mijn pony heel erg aantikt als hij harder gaat draven dan zijn gewone tempo.
Maar na 2 dagen was de rust al redelijk in de groep en staat hij lekker met niets buiten!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 19:08

Normaliter zou ik ook niet voor bescherming gaan in de wei, hoor.
Maar die plekjes blijven open, want iedere keer schopt ze ze weer stuk....

Ik kijk wel wat ik doe, in ieder geval bedankt!
Omgekeerde springschoenen kan ook natuurlijk,..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:11

Misschien een idee, als ze toch als eerste gaat rollen om haar daarna de beschermers weer af te doen?

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:13

Ik doe alleen het eerste uurtje dat mijn paard voor het allereerst de wei op gaat, peesbeschermers om, just for safe. Daarna haal ik ze eraf en gaan ze er niet meer om. Soms heeft ie ook wel eens een wondje, even schoonmaken en niks aan doen. Op de wei geneest het toch sneller Lachen

En als ze eerst gaat rollen, kan je misschien het eerste half uurtje peesbeschermers om doen, na het rollen haal je ze af.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:14

mijn paard is zo speels, ongelooflijk.
maar ook hiij heeft niets van beschermers aan.(daar ben ik ook geen voorstander van)
ze heeft gister haar ijzers er op een of andere manier er onderuit gekregen, en dat terwijl hij deze pas 3 weken had, morgen mag de hoefsmid weer komen opdraven, Haha!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:19

Mijn paard heeft ook steeds wondjes en sneetjes boven de hoef en bij de koot omdat hij lomp is in de wei. Hij trapt ze ook steeds weer opnieuw open, maar ik doe er niks aan. Alleen als ik de benen en staart moet wassen voor een wedstrijd dan spuit ik de wondjes ook goed schoon, maar verder doe ik er niks aan. Hij heeft momenteel 2 sneetjes aan binnen kant van zijn linkerachterbeen bij de koot en voor op de kroonrand, maar beenbeschermers zijn nu echt veel te warm.
Ik doe alleen in de winter peesbeschermers om als het gevroren heeft en hij heeft een paar dagen binnen gestaan.