Welk dressuurzadel raden jullie aan ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Welk dressuurzadel raden jullie aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:24

Hallo Knipoog

Ik ben van plan om een dressuurzadel te gaan kopen,voor mijn nieuwe paard (ik heb nog 2 andere veelzijdigheidszadels v. mijn andere paarden,het ene zadel zit niet echt goed voor mij,dus gebruik ik bijna nooit,en het andere zadel zal ik voor het springen gebruiken.)
Waarschijnlijk zullen mijn ouders het zadel voor me kopen,of leg ik wat van mijn eigen geld erbij,maar helemaal zelf moet ik het zadel niet betalen.
Maargoed,het is nu zo,dat mijn ouders (en ik zelf eigenlijk ook niet) niet echt veel zin hebben om een zadel van 1.000 $ ofzo te gaan kopen,liefst nog iets onder de 500 $.

Welk dressuurzadel raden jullie mij dan aan om te kopen ?
Gelieve ook de prijs erbij te zeggen,en hoe het zadel zit,enz..Liever geen wintec zadel,aangezien ik dat niet goed vind zitten Knipoog

Myrano

Re: Welk dressuurzadel raden jullie aan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:28

Een tweedehands kentaur zadel ? Die heb je wel voor 500€

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:30

Gaan zitten! Ga naar een ruitersportzaak en pas daar zadels. Laat daarna iemand met tweedehandszadels die je fijn vindt zitten langskomen. Of haal ze via internet. En... kijk of ze je paard passen!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:32

Ja Ja , in ieder geval een tweedehands zadel. Ik zou zeggen een Kieffer, deze zadels staan erom bekend dat ze een uitstekende pasvorm hebben.
Kentaur ben ik niet zo bekend mee, zijn wel mooie zadels, maar meer kan ik je er niet over vertellen. Knipoog

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:43

Ik dacht ook al aan een kieffer,maar die krijg je niet voor een prijs onder de 500 $,helemaal nieuw Knipoog
Maar ik dacht in een ruitersportzaak te gaan kijken voor een nieuw zadel,en geen 2dehands,weten jullie dan welk merk zadel je wel voor 500 $ of minder kan kopen ?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:47

Een goed passend zadel is zo verschrikkelijk belangrijk dat je van tevoren niet echt iets kan uitsluiten. Wat nu als hij het beste loopt onder een 2e hands Passier van 1250 Euro? Ik heb zelf ervaring met een slecht passen zadel en daar krijg je veel meer problemen en onkosten mee.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:06

ZarcoTje schreef:
Ik dacht ook al aan een kieffer,maar die krijg je niet voor een prijs onder de 500 $,helemaal nieuw Knipoog
Maar ik dacht in een ruitersportzaak te gaan kijken voor een nieuw zadel,en geen 2dehands,weten jullie dan welk merk zadel je wel voor 500 $ of minder kan kopen ?

Ik heb je een pb gestuurd.. Haha!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:21

Tobila schreef:
ZarcoTje schreef:

Ik heb je een pb gestuurd.. Haha!

Bedankt voor de PB,erg goedkope zadels ! Super bedankt voor de links !
Ik ga het binnenkort aan mijn ouders voorstellen,ik weet wel niet zeker of ze er zo voor zijn om een zadel naar hier te laten brengen/verzenden..

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:24

Ik heb een nieuw zadel voor 650. Iets meer dan je wil uitgeven maar wel een fijn zadel. Knightrider colonel

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:30

ik heb ook sinds kort de knight rider colonel en ook nieuw voor €650 moet zeggen dat het echt een heerlijk zadel is zit onwijs lekker een echte aanrader dus

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:46

Graag gedaan, hoor! Hoop dat je er wat aan zal hebben! En zo niet, ik heb inderdaad ook al eerder gehoord, dat knight rider zadels best goed bevallen (zie voorgaande bokkers), dus toch misschien ook een optie Knipoog
Nogmaals succes!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:47

met jouw budget zou ik kijken voor een tweedehands zadel,die zijn best te vinden voor €500.
laat eens een zadelmaker komen met verschillende merken,we kunnen je nu wel vanalles aanraden,maar je moet er zelf fijn in zitten,en nog belangrijker,het moet goed passen op je pony.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:32

Tja, gewoon wat proberen, wat de één fijn vindt zitten kan iemand anders wel helemaal niks vinden. Zo vind ik de oude KN Symphonie erg fijn, mijn dochter vindt het niks. Een ander zweert bij Kieffer, dat vind ik weer 3x niks Knipoog Ook dient het zadel uiteraard goed op je paardje te passen. Een nieuw (goed) dressuurzadel voor 500,00 zal niet meevallen, dan zal het wrs een 2ehands worden van een goed merkzadel.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:30

ik zelf heb ook een 2e hands zadel via een ruitersportzaak.
En ben uitgekomen bij een stubben scandica, erg fijn zadel, waar ik fijn op kan zitten en goed ligt op mijn paard!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:37

Voor dat bedrag zou ik inderdaad ook gaan kijken voor een 2e hands.
Of je besteed ietsje meer en dan kan je bijv. gaan voor een Kentaur of KnightRider zoals al gezegd werd Lachen

Zelf ben ik erg tevreden met Euroriding,maar dat ligt ook boven jou budget Lachen

Succes!
Laatst bijgewerkt door Mariska_R op 01-08-08 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:41

Kentaur zit ook nog rond de 900 euro, maar dat is wel een zeer fijn zadel ook.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:46

Wees alsjeblieft eerlijk, voor iets minder dan € 500,= koop je NOOIT een goed NIEUW zadel................ en dan heb ik het niet over de buitenkant, daar heeft je paard niks aan, maar over de binnenkant!
Als je naar divoza gaat mag je een gebruikt MERKzadel meenemen en uitproberen, en terugbrengen of ruilen als het niet goed past. En haal daarvoor a.u.b. een goede zadelmaker bij, wees zuinig op je paard! Of laat eerst de maat eens bepalen, vooral de boomWIJDTE, en ga dan pas een zadel zoeken?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:49

Wintec? Lachen
Kunststof zadel met een nieuwprijs van rond de 500 euro. Weinig tot geen onderhoud nodig, en passend te maken op veel paarden..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:38

Gewoon een zadelmaker langs laten komen met een aantal zadels. En gewoon kijken voor een zadel wat op je paard en voor jezelf lekker is.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:29

euroriding is ook een fijn zadel zo heb je de jade die zit zitten de €675 en de €715 ligt eraan welke uitvoering je ervan heb.
helaas lag deze niet goed op mijn pony maar anders had ik eht ook wel geweten al ben ik nu wel heel erg blij met mijn knightrider

champie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:30

Ik zweer bij Kentaur!!! Haha!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:17

Kentaur heb ik er net zelf een van zijn erg fijn, maar kost wel 895 euro..... Maar ik zou toch eerst even kijken naar wat goed op je paard ligt en daarna wat je zelf fijn vind.... overigens is iets meer geld uitgeven wel ten goede van je paard... Mijn pony heeft net ruim een maand stil gestaan ivm rugklachten, ook door een zadel wat uit de lagere prijsklassen kwam.... ik kon mezelf wel voor mn kop slaan toen ik het hoorde we waren er nog op tijd achter en die ruime maand rust was voldoende maar voor het zelfde geld kan je met ze naar de ergotherapeut en weet ik veel wat en je kan wel nagaan wat je dan wel niet kwijt bent en dat alleen maar om een eurotje of 2/3 honderd uit te sparen, dus denk alsjeblieft goed na voor je een zadel koopt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:54

Voor 500,- kan je een leuk tweedehansje kopen. Ik heb zelf de wintec Isabell Werth gehad (fijner dan de andere modellen van wintec vind ik zelf). Op het moment heb ik een KN van 20 jaar oud die heel goed voldoet. Hij is bruin, het leer is wat verkleurd, maar het is een fantastisch zadel. Ik hoop hier nog heel wat jaartjes plezier van te hebben. Lachen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:50

Je moet denken dat je voor een dubbeltje op de eerste kan gaan zitten. Ik zou niet gauw voor 500,- euro een nieuw zadel aanschaffen. Ik zoek dan liever naar zoals eerder is aangegeven een goede 2e handse. Je kunt in mijn ogen beter een 2e handszadel van een goed merk kopen, dan zo'n goedkoop flutzadel. Zo'n zadel qwa kwaliteit al hard achter uitgaan en dan heb ik nog niet over hoe die zadels in elkaar zitten.

Misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken. Ik kan mij namelijk een toppic herinneren waar een zadelmarkt-zadel uit elkaar werd gehaald. Ik ben erg geschrokken wat ze daar allemaal in hebben gepropt.

Vergeet ook niet dat een zadel het belangrijkste is wat je aanschaft. En slecht passend zadel levert veelal problemen op en dure rekeningen (dierenarts, zadelmaker, fysio enz)

Heel veel succes!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:31

Zoals anderen al zeggen, ga kijken voor een net 2de hands zadel. Nieuw voor 500 euri is niet om naar huis te schrijven qua kwaliteit en pasvorm. (en dan druk ik me nog netjes uit).