Is dit zadel te klein voor mij? (+foto's)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Is dit zadel te klein voor mij? (+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 20:53

Doei!

Ik rijd sinds een tijdje af en toe een hele leuke pony bij en in de vakantie ga ik hem zelfs 3 weken lang doen, maar ik zit met een probleempje. Het meisje waarvan ie is, is een stuk kleiner dan ik en ik heb het idee dat het zadel niet helemaal geschikt is voor mij. Nagelbijten / Gniffelen Ik zit heel erg in een stoelzit, vooral in draf. Ik heb ook het idee dat ik mijn benen gewoon technisch niet naar achteren kán houden. Scheve mond Het is geloof ik een 16-inch zadel. Maar ik zit ook heel erg aan de achterkant, omdat dat voor mij gewoon de enige plek is om te zitten. Knipoog Volgens mij is dit zadel dus veel te klein voor mij, maar ik hoor graag jullie mening. Als dit zo is, dan ga ik eventjes kijken of ik die drie weken ook een ander zadel kan regelen (van een manegepony ofzo Knipoog), want als je hele houding wordt verpest door een zadel is dat natuurlijk vervelend.

Hier een fotootje, een moment tussen staan en zitten in. Schijnheilig Als ik zit is het het ergste. Scheve mond

Afbeelding

Een foto in stap. (Beugels zitten wel te kort)
Afbeelding

En nog een echt zit-moment. (Schaam me dood, maar dit is tenminste een duidelijke van de zijkant. Knipoog)
http://img207.imageshack.us/img207/1369/zadel2bn8.jpg

Ben benieuwd wat jullie vinden. Ja
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-07-08 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan.

MelanieB

Re: Is dit zadel te klein voor mij? (+foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:58

Volgens mij kan jij beter een 17 hebben, nu land je erg op de achterkant. Ja (Ik heb hetzelfde zadel, heb altijd 17,5 inch, maar heb een 18 genomen want valt klein uit)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:59

Ja, dat zadel is beslist te klein voor je. Een ander zadel zou fijn zijn, als je het kunt regelen. Ja

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:01

er moet een handbreedte achter je kont(nou ja...kont..)tot aan de lepel kunnen,volgens mij is het o.k..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:02

Volgens mij kan daar geen handbreedte tussen, bij lange na niet. Maar ik geef toe dat de foto er een beetje ongelukkig voor genomen is, een zitfoto zou duidelijker zijn.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:03

Het lijkt mij te klein.. Is dat een Jctje?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:06

Nee dat is denk ik een knight rider. Hij oogt inderdaad iets te krap. Maar anders moet je een keer iemand anders zijn zadel lenen om te kijken of een maat groter beter zit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:06

dat ze achterin het zadel terecht komt ligt meer aan de manier van rijden...voorin is nog ruimte genoeg...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:08

enigste wat ik heel duidelijk zie is dat het zadel te vr naar voren ligt en jij lijkt je best te doen om met je voeten de elleboog te missen ..

zo op deze foto lijk je ruimte genoeg te hebben

verkoop graag zadels , echt Vork maar als jij als klant deze foto liet zien
dan zou ik persoonlijk zeggen kom terug met een foto wanneer het zadel op de juiste plek ligt
en jij zittend in het zadel
want zoals ik nu kan zien is die niet te klein
kan zijn dat je m niet prettig vind maar dat is een ander verhaal Knipoog

geerke

Re: Is dit zadel te klein voor mij? (+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:12

andere foto's zijn wat duidelijker,volgens mij is er niets mis met dat zadel...beugels langer ,en voorin het zadel gaan zitten...zelfs met een 18 inch zou je nog op de lepel terecht komen,geloof mij het ligt niet aan de maat van het zadel..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:14

Inderdaad, op deze andere foto's lijkt het toch wel mee te vallen. Zou het inderdaad wel echt een heel stuk verder naar achteren leggen, je zit met je voet bijna tegen zijn elleboog.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:16

Idem. Je lijkt je knieen er aan de voorkant uit te drukken en dus je kont naar de achterkant van de lepel.
kortom: beugels tien cm langer, in het midden van je zadel gaan zitten en dan kijken of je er aan kunt wennen.
Ook al zit het je misschien niet optimaal, onthoud dat je het beste leert zitten op een zadel dat niet helemaal op jouw maat is.
In een Kieffer Lusitano kunnen we allemaal goed zitten...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:17

Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-07-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto omgezet in link, de toegestane 2 foto's staan al in de openingspost, meer foto's in link aub

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:18

idd zadel verder naar achteren leggen en de beugels langer.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:19

Ook ik heb het idee dat het zadel niet zo zeer te klein is, maar het gewoon te ver naar voren ligt. Je houdt aan de voorkant erg veel ruimte over. Eerst het zadel maar eens goed leggen en dan nog eens kijken. En verder naar voren gaan zitten.

MarvanTom

Persoonlijk zou ik, als denkbeeldige eigenaar van de pony dan he Knipoog , het absoluut niet goed vinden als er een geleend (manege)zadel op zou komen te liggen om de bijrijder een plezier te doen ...
Jammer dan voor jouw zit, maar mijn pony's rug is belangrijker.

Ik denk dat je beter eerst kan vragen aan de eigenaar of je dat eens mag proberen, voordat je er zomaar een groter zadel opgooit. Ik kan in jouw berichtje niet opmaken of de eigenaar het hier wel mee eens is. Eerst vragen dus! Knipoog

geerke

dit is een dressuurzadel,dat is wel iets anders....daar liggen je benen automatisch goed door de rechte wrongen...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:20

En aan die foto van voren kan ik niet zien hoe jij daar je knieen en kont in houdt...

Anoniem

Alles wat Geerke zegt is wat ik ook wou zeggen! Je beugels een heel stuk langer en naar voren zitten, zadel op zijn plek leggen. je hebt zoveel ruimte voor je nog!

aslo

De zitmaat is redelijk, maar model is niet geschikt voor jouw best wel lange benen. Het oogt trouwens als een springzadel, met die hoog aangezette kniewrongen. Nu valt je knie te ver onder de wrong, waardoor je er geen nut van hebt. Ik zou een 16,5 adviseren en ander model met wat lager aangezette wrong. Zadel ligt ook te ver naar voren.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:21

MarvanTom schreef:
Persoonlijk zou ik, als denkbeeldige eigenaar van de pony dan he Knipoog , het absoluut niet goed vinden als er een geleend (manege)zadel op zou komen te liggen om de bijrijder een plezier te doen ...

Ik denk dat je beter eerst kan vragen aan de eigenaar of je dat eens mag proberen, voordat je er zomaar een groter zadel opgooit. Ik kan in jouw berichtje niet opmaken of de eigenaar het hier wel mee eens is. Eerst vragen dus! Knipoog

Ja

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:22

MarvanTom schreef:

Goed dat je het opmerkt hoor, klopt helemaal. Knipoog Ik was zéker van plan het eerst te vragen! Maar zijn hele fijne mensen, dus zou geen probleem zijn. (Wel natuurlijk zeker weten dat ie goed ligt. Knipoog)

Maar ik zie nu zelf ook het probleem. Ik leg mijn knieeen altijd gewoon zoals het zadel aan de voorkant gaat, dus tegen de wrong aan. Maar bij dit zadel moet je gewoon je bovenbenen zelf naar beneden laten wijzen. Ach gut (Ik kies toch liever een dressuurzadel zeg! Knipoog) Maar ik ga gewoon goed oefenen, zonder beugels enzo. Knipoog Dan lukt het vanzelf wel! Maar bedankt dat jullie ernaar wilden kijken!

Lachen

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:23

zoals ik het zie ligt het meer aan de korte beugels en het zadel lijkt inderdaad ook niet helemaal goed te liggen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:23

Jij past goed in dat zadel. Beugels langer en het zadel wat meer naar achteren leggen, zodat de schouder van de pony meer vrijheid krijgt.

Succes

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:24

Is goed. Leuk dat je het advies aanneemt en gaat proberen, in plaats van voor de makkelijke weg te kiezen en gewoon rucksichtloos iets anders op fl*kkert.