Zadel in water

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zadel in water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:01

Hallo

Ik heb vanmorgen een ongeluk met mn pony gehad ben over de kop in het water gevallen.
Met mij en mn pony gaat het prima maar mn zadel is ook kletsnat geworden heb hem thuis schoongemaakt en ingevet is dit genoeg ? of moet je er nog meer aan doen ?

Precious20

Re: Zadel in water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:10

Hangt er van af hoe nat je zadel was... Imo had je je zadel beter eerst laten opdrogen. Niet in de zon leggen of dergelijke! Maar gewoon op een koele plek en laat het maar vanzelf opdrogen. Nadien kan je je zadel gaan invetten.
Als het zadel echt doorweekt was dan kan het zijn dat het wol in de kussens dat water heeft geabsorbeerd. Hierdoor kan wol gaan klonteren en dat is dan weer niet goed voor de drukverdeling. Je kan dan best eens langsgaan bij de zadelmaker. Zij kunnen je adviseren of je al dan niet nieuwe vulling in je zadel nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:20

oke dankje wel zadel heeft niet lang in het water gezeten maar was wel nat was bijna droog toen we thuiskwamen daar de rest nog even drooggemaakt Ja

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:10

Ik zwem ook altijd met mn zadel (Nu heb ik kunstof maar hiervoor altijd leer)
Gewoon even laten drogen en goed invetten.
Dan is er niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:14

oke Lachen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:15

Volgens mij moet je het niet tè snel invetten omdat je dan het water opsluit.