Zadelmarkt slecht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Zadelmarkt slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:40

Ik ben van plan een nieuw zadel over een tijdje te gaan kopen voor mijn haflinger. Nou zie ik op internet veel zadelmarkt zadels staan.
Ik heb een aantalverhalen gehoord over dat deze zadels niet goed zijn. Ik zelf heb er geen ervaring mee.
Wat is jullie mening hier over?

Tallie1979

Re: Zadelmarkt slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:43

Ik zou de zoekfunctie eens gebruiken, er zijn zoveel tiopics geweest over deze zadels Lachen En volgens mij is er ook een keer eentje uit elkaar gehaald en is dat stap voor stap op de foto gezet Lachen

Als je mijn mening wilt: Koop voor een klein beetje meer een goed 2e hands merkzadel Lachen

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:46

Ik heb zelf een Merano zadel.
Ben er super tevreden over. Ja

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:52

Er zijn inderdaad al honderden topics over zadelmarkt geweest.

Zadelmarkt laat de zadels fabriceren in derdewereld landen, aan de laagste prijzen, door mensen die er niet genoeg verstand van hebben. Ze sturen een prototype op naar die fabriek, daar worden duizenden kopieën ervan gemaakt, maar met de goedkoopste materialen en zo snel mogelijk. Daardoor worden er vaak scheve bomen in de zadels verwerkt, ze werken met geperst leer (afvalstukjes leer worden met lijm op elkaar geperst zodat je een nieuwe lap leer krijgt), goedkope vulling (gaan zelfs verhalen rond dat iemand er maandverband in heeft gevonden, zou me niks verbazen, maar dat is natuurlijk maar een gerucht), en dingen als schroeven en nagels worden vaak niet goed gebruikt. Daardoor krijg je scheve zadels van slecht leer met kleine mankementjes voor een superlage prijs.
Daar kan best wel eens een mooi recht zadel tussen zitten waar je 10 jaar mee kan doen (al is het wel gevaarlijk om slecht leer te gebruiken, omdat bijvoorbeeld singelstoten en beugelriemen kunnen afbreken).
Maar er is dus ook altijd een kans dat de boom scheef is. Dat hoef je niet direct van buitenaf te zien, merk je pas als je paard scheef wordt of last van zijn rug begint te krijgen, en dan is het te laat.
Ik raad het je dus af.
Inderdaad een tweedehands merkzadel heb je meer aan Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:41

Het enige goede zadel van zadelmarkt is de Barefoot (boomloos).

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:46

Vergelijk de kostprijs van een nieuwe Merano eens met de prijs van een nieuwe Euroriding (of ander merk). Dat is nog niet een derde.

Denk je werkelijk dat ze voor dat prijsverschil een zadel kunnen aanbieden dat vergelijkbaar is van kwaliteit? Alle waar is naar zn geld, zo simpel is het.

Moest je zin hebben om in de zadelmarkte te gaan kijken, neem dan eens zo'n zadel in je handen. Het weegt minder dan de helft van een gewoon zadel. Omdat het voor het grootste deel van afvalhout en geperst karton gemaakt is....

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:41

Ik heb een aantal jaren geleden daar een zadel geprobeerd. Ik mocht hem passen op mijn pony, maar vond hem erg slecht liggen en vond de kwaliteit ook niet geweldig. Het leer zag er niet erg stevig uit en was al beschadigd toen ik ermee thuis aan kwam. Ik mocht hem gewoon weer retour doen, maar ik zou daar dus geen zadel meer kopen.

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:44

ik denk dat je beter een
goed 2e hands zadel kunt kopen Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:49

hier is al heel veel over geschreven.

ik zou er nooit een zadel van willen hebben,als je budget kleiner is,zou ik eerder zoeken naar een 2de hands zadel van een beter merk.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:50

Judith2 schreef:
Ik heb een aantal jaren geleden daar een zadel geprobeerd. Ik mocht hem passen op mijn pony, maar vond hem erg slecht liggen en vond de kwaliteit ook niet geweldig. Het leer zag er niet erg stevig uit en was al beschadigd toen ik ermee thuis aan kwam. Ik mocht hem gewoon weer retour doen, maar ik zou daar dus geen zadel meer kopen.

Pa toch maar op. Eens je betaald hebt mag je nog ruilen maar krijg je geen geld meer terug! (bij mij toch)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:52

cornelie schreef:
Het enige goede zadel van zadelmarkt is de Barefoot (boomloos).

Dat was mij laatst ook opgevallen, ik wist niet dat ze ook Barefoot-verkooppunt waren!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:12