Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:In de draf en stap is ze al lekker ontspannen en loopt ze soepel over de rug, maar in de gallop waarbij ze nog moeite heeft om haar balans te vinden en gooit ze vaak met haar hoofd. Ze drukt zich er dan ook uit met te gaan "scheuren". Vandaar dat hij een Thieddeman wilt proberen, om haar zo te leren nagevelijk te lopen in de gallop.
Citaat:ze is 6 jaar en we zijn nog bezig met een goede basis aan te leggen, ze is uit zich zelf niet zo voorwaarts.(Ze wordt dus pas 3 maanden consequent gereden, dit was niet zo bij haar vorige eigenaar.)
djinnie schreef:Ik vind de thiedeman teugel niet vergelijkbaar met een slof. Een slof kun je makkelijk(er) als 'martelwerktuig' gebruiken als je paard tijdens het rijden het bloed onder je nagels vandaan haalt. Je moet daar heel bewust mee rijden, vind ik, en goed opletten of je de ruimte wel steeds opnieuw terug geeft.
Vernaatje schreef:Hmmm bedankt voor jullie reacties, nee ik vind zelf hulpteugels niet fijn daarom twijfelde ik ook. En wou ik daar advies in hebben, maar als ik al kijk wat we in die 3 maanden al bereikt hebben ben ik best trots op d'r![]()
Toen ik haar kocht kon ze niet eens fatsoenlijk en ontspannen een volte draven of stappen. Nu doet ze dat al zo goed, ok ik merk ook daarin dat ze daar nog wel moeite mee heeft omdat ze als ze ontspannen is ook erg terugkomt in tempo, dit probeer ik dan op te lossen door overgangen te rijden. Misschien moet ik dit ook vaker met de gallop gaan doen, ik moet ook toegeven dat ze mij weleens heeft uitgeprobeerd in de gallop door te bokken en te scheuren. Dat deed ze denk ook inderdaad om dat ze geen goede balans kon vinden en zo er onderuit wou komen. Vandaar denk ik dat ze nu ook met haar hoofd schudt in de gallop, een manier om er onderuit te komen, maar ga nu proberen meer overgangen naar de gallop te maken kijken hoe ze dat oppakt.