Stijgbeugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Palsgraaf

Stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:30

Over welke stijgbeugels ben je erg te spreken?

Ik heb net een nieuwe Kieffer Wien en daar horen dus ook nieuwe stijgbeugels bij.
Alleen, ik ben besluitloos. De assymetrische van Stubben lijken me wel wat, maar ik ken niemand die hier ervaring mee heeft. Ze zouden een correcte beenligging bevorderen... De veiligheidsbeugels met elastiekje vind ik dan weer geen optie.. Ik vrees dat ik mijn rekkertje elke dag kan vervangen dan.
Vroeger reed ik met heel erg zware stijgbeugels met zo een veer vlak voordat de eigenlijke beugel begon, maar die vind ik dan weer nergens.

Iemand ervaringen met de assymetrische of iemand nog een goede tip?

Nibbit

Re: Stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:32

Ik heb SafeStyle beugels en ik wil niet meer anders Haha!

hosies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:38

De asymmetrische beugel zorgt ervoor dat het dijbeen en de knie dichter tegen het zadel worden geduwd voor extra grip. Een kunststof beugel is erg licht en sterk, evenals aluminium racebeugels.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:47

Ik heb stijgbeugels van Sprenger met zo'n beweegbaar deel onderaan (hoop dat je snapt wat ik bedoel Vork ) Ik vind ze persoonlijk erg fijn, ik heb minder last van mijn knieën en druk mijn hakken net iets mooier uit.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:54

die zware met een veer zijn de GPG beugels denk ik?
www.gpgstirrups.com
Mij bevallen ze super, heb een knieblessure en hiermee een stuk minder pijn! verder doet het niks voor mn houding trouwens...

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:08

k heb zo'n plooibare van bij decathlon en ben er heel blij over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:42

Ik heb kwik-out veiligheidsstijgbeugels. Ze zijn vrij zwaar en zien er uit als gewone stijgbeugels. De zijkant kan echter helemaal openklappen bij een val. Ik vind ze ideaal!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:58

mlvanmelle schreef:
Ik heb kwik-out veiligheidsstijgbeugels. Ze zijn vrij zwaar en zien er uit als gewone stijgbeugels. De zijkant kan echter helemaal openklappen bij een val. Ik vind ze ideaal!

Deze heb ik ook, geven een veilig gevoel maar vind ze dus wel gladder dan beugels met rubber zool ingelegd.

Asymetrisch heb ik ook gehad vond ze niet bijzonder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:35

Gladder? hmm, vind ik niet, het "zooltje" is behoorlijk stroef vind ik. Misschien kun je daar ook wel een nieuwe inzetten? Is gewoon plak spul volgens mij

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:37

ik heb helemooie springbeugels van prestige zwarte in plastic heel licht dus erg fijn Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:49

mlvanmelle schreef:
Gladder? hmm, vind ik niet, het "zooltje" is behoorlijk stroef vind ik. Misschien kun je daar ook wel een nieuwe inzetten? Is gewoon plak spul volgens mij

Ik weet niet wat voor zooltje er tegenwoordig in zit? Maar ik heb zo'n borstelachtig iets erin zitten en dat vind ik toch behoorlijk glad zeker als het nat wordt. Volgens mij kun je er idd zo iets anders in zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:02

Ja nog steeds dat borstelige spul (heb ze twee maanden geleden gekocht). Maar nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik ze nog niet heel erg nat heb gehad. Heb een paar keer in de regen gereden, maar volgens mij werden de zooltjes toen niet echt nat.

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 10:48

Het zijn dus de asymetrische stijgbeugels geworden.
Ik ben benieuwd wat dat vanavond gaat geven...
In geval van nood heb ik nog altijd mijn gewone standaard beugels waarop ik beroep kan doen.