Massimo aanpassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Massimo aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:12

Ik sprong in de springles altijd gewoon met mijn Massimo Trail. Afgelopen week ging het wat minder goed, we kwamen niet uit, Safyra was zo super om toch te springen maar ik raakte uit balans, viel er af en helaas mijn pols gebroken. Na mijn val heeft mijn instructrice nog gesprongen en zij raadde me aan niet meer met de Massimo te springen omdat het zadel voor absoluut geen steun geeft. Nu kan ik waarschijnlijk wel een springzadel lenen in de toekomst, maar ik vroeg me eigenlijk af of de Massimo evt ook aangepast zou kunnen worden, met bijv meer wrong voor? Geen idee of het mogelijk is, iemand van jullie misschien?

Blue9

Re: Massimo aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:16

misschien laten opvullen?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:26

Wij hebben ook een Massimo trail en hebben de voorkant 2 keer laten bijvullen. Nu heb je niet meer het idee dat je naar voren kukelt en verschilt hij niet van een ander zadel. Volgens mij heb je met een Massimo niet minder steun dan met een gewoon veelzijdigheidszadel. Ik weet niet waar jij je zadel hebt gekocht, maar misschien kun je hem toch nog eens na laten kijken. Bij een nieuw zadel klinkt de wol nog erg in en kan hij na een tijdje toch net iets anders op je paard liggen. (bij ons was dat het geval)

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 09:12

Ik heb het zadel sinds januari en in maart is Herman van de Country Mill nog geweest om te kijken hoe het opmijn nieuwe paardje lag. Het was toen nog prima qua vulling maar we zijn nu inderdaad alweer 4 maanden verder. Ik moet in september toch bellen voor een afspraak dus ben benieuwd of het dan inderdaad opgevuld moet worden voor. Maar zou er evt ook meer wrong op gemaakt kunnen worden?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:40

Ik sprong gewoon met m'n Massimo en heb er ook mee gecrosst. Hoewel het met een echt springzadel wel makkelijker gaat had ik totaal geen problemen met de Massimo.

Misschien toch ook een beetje je eigen rijkunsten?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:27

Daar ging ik van uit (dat het mijn eigen rijkunst was Knipoog ) tot mijn instructrice dus zelf met het zadel ging springen en het echt niet geschikt vond.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:00

Als Herman 4 maanden geleden geweest is, dan denk ik dat hij toch nu wel bijgevuld moet worden. Je kunt dat van die kniewrongen gelijk aan hem vragen. Hij is een vakman en eerlijk dus hij zal je precies kunnen vertellen wat er wel of niet mogelijk is. (Ons zadel komt daar trouwens ook vandaan en hij geeft een fantastische service.) Het is een zadel waar je wel degelijk mee kunt springen, maar als de balans veranderd is dan kun je inderdaad problemen krijgen. Het lijkt mij in ieder geval niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken, omdat het zeer waarschijnlijk heel eenvoudig op te lossen is.