(de rode cirkels zijn nieuwe plekken, de andere weet ik waarvan ze komen).
En het grootste probleem: mijn pony loopt super..
Links: http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... rums/1.jpg
Rechts: http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... rums/2.jpg
Achter? http://i152.photobucket.com/albums/s195 ... rums/4.jpg
Niet duidelijk, maar ook daar wat witte haren ...
Hoe komt dit?
De gekende witte plekken zijn van een dressuurzadel wat kennelijk toch niet zo goed lag als we eerst dachten. Daarna ben ik terug omgeschakeld naar het boomloze zadel, waar hij al jaren goed mee liep (goed = zonder zichtbare plekken). Echter heb ik tussen het dekje en het zadel een extra "versteviging", een schuimrubber-achter hard ding gelegd, voor meer ruggegraatvrijheid. Dit omdat hij met het boomloze eigenlijk niet zo goed liep, maar via bokt ben ik te weten gekomen dat dit was omdat ik waarschijnlijk teveel op de ruggegraat zat (
). Dus vandaar ..En hij liep super, net zoals met het dressuurzadel. Vrij en blij. Met als enige verschil dat hij nu ook op wegen met kiezels gewoon kon draven en zelfs galopperen (dat heeft hij in het verleden altijd resoluut geweigerd om te doen, ook met het dressuurzadel).
En vandaag zag ik dit .. de nieuwe plekken .. En nu weet ik het niet meer
Waarschijnlijk drukt het boomloos dan toch nog ergens? Misschien door hetgeen wat ik ertussen heb gestoken, maarja, daarmee liep hij wel beter en vrijer dus het zal toch ook wel een goed effect gehad hebben.
En die plek aan de achterkant? Dat kan niet komen door druk, daar ligt niks .. Het enige wat ik kan bedenken is dat het dekje daar schuurt ofzo tijdens het lopen..
Waarom nu wel en de jaren daarvoor niet? Ligt het aan mij? Aan het anders, meer, sneller rijden? Aan de pony?
Wat moet ik nu doen? Zou een ander dek onder het boomloos nog een oplossing kunnen bieden?
Of zou ik beter uitkijken naar een nieuw zadel? Het boomloos is ookal een jaar of 5 denk ik oud (1 van de allereerste die gemaakt werden) en heeft z'n beste tijd wel gehad, dan heb ik het vooral over bv. de onderkant die serieus dun geworden is (maar hiervoor ligt er een bontje tussen) en gewoon algemene slijtage, gaatjes enzo..
Ikzelf heb het gevoel dat er beter een nieuw zadel kan komen ..
Maarja, hoe begin je daaraan? Uiteraard samen met iemand die er wat van kent, maar wat voor zadel?
Wat past bij mijn pony, en bij mij? Boomzadel, boomloos, dressuur, endurance, misschien zelfs western? Ik weet het allemaal niet..
Weet even niet wat info ik allemaal moet geven, zit met teveel vragen op dit moment (en moet zodadelijk ook weg) dus ik typ nu even alles wat in mij opkomt. Als er vragen zijn, stel deze gerust en dan zal ik ze zo snel mogelijk beantwoorden

Voel me nu echt zo slecht ... Pony wilde de laatste 2 keer al liever niet meer uit de weide, ik had al het gevoel dat er wat mis was .. Maar als ik er éénmaal op zat ging het zo super! Maarja, nu weet ik waarom
Bedankt aan iedereen voor het lezen en die wil helpen, en onthou: ik heb dit niet express gedaan en voel me al slecht genoeg.. Dit zeg ik er even bij omdat ik graag wil weten wat ik kan doen als oplossing, waar ik moet beginnen, en niks heb aan een topic waarin ik alleen maar afgekraakt wordt omwille van hoe de rug er nu uitziet.. En even voor de zekerheid: rijden wordt voorlopig niet meer gedaan, voor als jullie je dat zouden afvragen