Extra ringen laten maken aan achterkant Engels zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Extra ringen laten maken aan achterkant Engels zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:01

Doordat de boom van het zadel van mijn paard kapot is en ik een goed-liggend 2de hands zadel kan krijgen, heb ik een vraag. Ik ben erg enthousiast over fit nieuwe (tweedehand) Engelse zadel. Echter heeft dit zadel geen extra ringen aan de achterkant om eventueel een zadeltas of een jas goed vast te binden. Daar ik regelmatig langere afstanden rijd en trektochten, zijn zulke ringen handig. Kan een zadelmaker op een goede manier zulke ringen aan de achterkant maken (ga dit woensdag navragen bij mijn zadelmaker), of is dit beter geen goed idee? Iemand ervaringen?

felicity

Re: Extra ringen laten maken aan achterkant Engels zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:33

Mijn zadelmaker doet het. En dat kost bij hem 3 euro voor een ringentje.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:58

3 euro????

Ik heb dat destijds voor 100 gulden laten doen. Het zadel moet ervoor uit elkaar he.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:10

Antheman schreef:
3 euro????

Ik heb dat destijds voor 100 gulden laten doen. Het zadel moet ervoor uit elkaar he.

dat ligt er maar net aan hoe je zadelmaker het doet, er zijn er ook die ze gewoon op de kussens vast zetten, het mooiste is inderdaad de kussens er onderuit en dat de ringen ertussen. Maar wellicht is het ook veel goedkoper om dat gelijk mee te laten nemen als je zadel wordt opgevuld dan ligt ie immers toch al uit elkaar!

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 06:15

Dat is een groot prijsverschil, maar logisch. Morgen breng ik het zadel, dat ik nu proefgereden heb, naar de zadelmaker en hij kan het waarschijnlijk ook maken, moet alleen nog een prijsopgave krijgen.