Misschien weet hier iemand of het kan en of het bestaat;
Ik moet voor mijn zadel een build-up pad gebruiken omdat het zadel te wijd is bij de schouders (jawel, een custommade zadel, paard is netjes opgemeten en daar is wsl een foutje gemaakt, het past niet en heeft ook nooit goed gepast
). Nu kan ik mijn zadel laten verbouwen bij een andere zadelmaker maarrrrr, mijn paard zal misschien nog wat groeien dus ik wacht liever nog 1,5 jaar. In de tussentijd maar een build-up pad gebruiken en dat gaat goed momenteel. Echter, ik vindt dat dikke onhandige ondingen en vroeg me af of er ook zoiets te krijgen is met uitneembare vulling. Dan kan ik het dikker maken daar waar de vulling dikker moet zijn (schouders) en na een langere rit of na veel regenval, de pad uit elkaar halen en laten drogen c.q. wassen. Met een normale pad met losse inlages is zoiets goed mogelijk, maar ja, ik moet dus die opvulling erbij hebben.
Iemand ervaring met experimenten waarbij bijv. de inlages aan de voorzijde wat dikker waren of alleen op dat punt extra inlages in een pad gedaan?
Of misschien bestaat er een andere optie (behalve dus verbouwen van mijn zadel want dat gaat echt wel gebeuren als de maker oooooooit nog eens uit Amerika vandaan wenst te komen
) die hetzelfde effect heeft?