fatsoenlijk ijzer vernikkelde watertrens, bestaan ze nog?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

fatsoenlijk ijzer vernikkelde watertrens, bestaan ze nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 12:02

Bestaan de simpele enkel gebroken ijzervernikkelde watertrensen nog? Die kosten ong. 4-5 euro, gaan roesten, maar sommige paarden lopen juist op zulke bitjes erg goed. Na een jaar gaan de ringen ook roesten en zijn de bitjes niet meer geschikt voor het mooie. Je ziet ze volgens mij nergens meer, worden ze ook niet meer gemaakt?
Westernruiters rijden juist met bitten met een ijzeren mondstuk vanwege de roestvorming, maar deze bitten zijn te dun. Ik bedoel dus gewoon de echt goed afgewerkte watertrensjes met een dikte van ong. 19 mm.
Ik heb het idee dat het of RVS geworden is, of aurigan, want ook argentaan (duits zilder, german silver) is volgens mij helemaal uit.

nickyu

Re: fatsoenlijk ijzer vernikkelde watertrens, bestaan ze nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:12

ja hoor , die zijn nog verkrijgbaar
tenminste wij hebben iig de 18mm
kosten 5.95
voor de 19mm zou ik eens moeten kijken

inkepink

Re: fatsoenlijk ijzer vernikkelde watertrens, bestaan ze nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:42

heeel af en toe kom ik ze nog wel eens tegen hier bij de kleinere zaakjes, ook kom je ze nog wel eens tegen bij tweedehands markten e.d. Ik weet niet waar je woont maar volgens mij heeft nijland in ruurlo ze ook nog wel regelmatig tussen de bitten liggen/hangen