bit/mond probleem, vlak voor de Fr. kamp :S

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

bit/mond probleem, vlak voor de Fr. kamp :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 11:59

hallo dan.

ik heb een probleem. hoewel ik de afgelopen tijd heerlijk heb kunnen rijden is er toch een snee ontstaan op de plek van het bit onderop de mondoek aan de binnenkant. Ik heb geen scherpe randjes, en ik rijd al eeuwen met dit bitje zonder problemen.

ik heb het een week aangezien en schoongemaakt, en het is aan het helen. maar goed over 2 weken heb ik friesse kampioenschappen en heb graag een oplossing voor die tijd.

Gister en vandaag heb ik zonder bit gereden, hij vond dit eerst vreemd, maar vandaag herkende ik hem al weer hele stukken terug in zijn lopen.

wat kan ik doen:

-ander bit (lijkt mij niet geheel fair voor zijn mond aangezien het nog wel een beetje open is.
-bit bandage om mijn huidige bit. (hoor ik ook weer slechte verhalen over)
-bitloos blijven rijden, en dan een paar daagjes voor de kampioenschappen weer met bitje beginnen?
-andere opties

KiWiKo

Re: bit/mond probleem, vlak voor de Fr. kamp :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:01

ik zou voor optie 3 gaan Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:01

Ik zou bitloos blijven rijden en dan als de mond weer helemaal heel is het bitje er weer in doen.. Als het zo zonder bit ook goed gaat, is het goed toch?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:17

ja, misschien wel. maar ik denk niet dat het dan een blijvende oplossing is, ik wil niet weer een wondje bij zijn mond oid.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:21

Waarom koop je niet een nieuw bit, dan weet je zeker dat het bit in ieder geval goed is, en gebruik je die pas weer zodra de mond van je paard geheeld is? Dat zou ik doen. Ik zou als ik zeker zou weten dat het van het bit zou komen niet weer dat bit gaan gebruiken.

Ik zou als je een nieuw bit koopt en het wondje is weer geheeld wel gelijk ermee gaan rijden. Hij kan namelijk nog wel een andere reactie geven op dat bitje. Knipoog

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 18:20

ik heb vandaag de tandenman erbij gehad. en die heeft gezegd dat die snijwond onmogelijk van mijn bitje kon komen, echt opgelucht.. jr schaamt je toch dood als je zoiets voor mekaar krijgt door je bit, maar dat is gelukkig niet het geval. waarschijnlijk heeft hij met de afrastering lopen spelen, en is dat fout gegaan.

nu dus maar even zonder bit doorrijden, en hopen dat het dicht is voor de kampioenschappen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:18

Bitloos rijden is heel fijn en ik doe het ook nu omdat mijn paardje aan het wisselen is en het werkt echt goed! ik denk dat het ook wel werkt als je paard last van zijn mond heeft Pling