Ervaring gevraagd met christ bontzadel en andere rijdekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Ervaring gevraagd met christ bontzadel en andere rijdekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 12:43

Hoi,
Ik wilde graag wat informatie over de ervaringen die jullie hebben met de christ bontzadel,bareback pads en andere rijdekken.

Rijden jullie er langere ritten mee of alleen in de bak?
Hoe reageert jullie paard erop? en wat voor paard rijden jullie ermee Knipoog
Rijden jullie wel met beugels of niet? ( ik begrijp dat tijdens licht rijden er teveel druk op de wervels en rug komt, maar dat ze tijdens doorzitten en stap geen kwaad kunnen mits je een goede onhafhankelijke zit heb? ).

Kortom, de ervaringen van iedereen Haha!

Groetjes Pharlap.

s6801881

Re: Ervaring gevraagd met christ bontzadel en andere rijdekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:06

Ik rijd welleens buiten met een BB pad, ook wel in de bak met een halsring.

Je kan er prima af en toe mee rijden, maar lange afstanden af meerdere malen per week is geen goed idee omdat de BB pad geen drukverdelend mechaniek heeft.

BB pads met beugels zijn helemaal geen goed idee, omdat je dan druk legt op een te klein deel van de rug (en ruggegraat!), mijn ervaring is dat als er beugels aanzitten je ze onbewust toch nog gebruikt, uit gewoonte.

Speedster

Re: Ervaring gevraagd met christ bontzadel en andere rijdekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:42

Ik heb verschillende bareback pads gebruikt, en ben het meest tevreden over de christ. Daar zit ik het lekkerste en het stevigste op. Ik rij er wel eens korte ritjes buiten mee. Voor lange ritten vind ik het zelf niet prettig, maar voor het paard zou ik ook niet durven garanderen dat het na uren nog fijn aanvoelt. Ik doe dan voornamelijk stap en een enkel stukje (hand)galop, draf probeer ik zoveel mogelijk te vermijden (of het moet al echt langzaam joggen zijn, maar anders wordt het toch onrustig op de paardenrug). Beugels aan een barebackpad zijn inderdaad geen goed idee, wat dat betreft ben ik het met MLoeser eens.