aan je dekje kunnen zien dat je zadel goed past.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

aan je dekje kunnen zien dat je zadel goed past.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 20:49

Ik heb 'ooit' ergens op bokt gelezen dat je aan je dekje onder je zadel kunt zien of je zadel goed past. Bijv bij een schoon licht dekje dat je na het rijden de plekken er op kunt zien. En nu had ik laatst een schoon wit dekje erop gelegt en aan de onderkant gekeken. En zag ik 2 ronde witte plekken maar nu vroeg ik me dus af.. moet 't héle sjabrak onder 't zadel vies zijn? of is het normaal als er op een bepaalde plek je dekje nog schoon is?

alvast bedankt!

Lowara

Re: aan je dekje kunnen zien dat je zadel goed past.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:07

je ziet als het goed is, vooraan het dekje wat vlekken een beetje aan de zijkant, en achter waar de 2 kussens de rug van je paard aanraken.
en mjah.. als je paard vies is, zal je hele dekje vies zijn, dus de regel gaat niet altijd op Clown
een andere manier of je zadel past nav een dekje: schuivende dekjes zijn soms ook reden om even te bekijken of je zadel nog wel goed aansluit. dit kan toevallig een type dekje zijn wat gewoon schuift, maar als je meerdere verschillende dekjes hebt die schuiven, zou ik je zadel laten nakijken