Danger bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Danger bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:37

Ik rij een suiterpony momenteel met een ongebroken bustrens, op zware dagen heb ik veel steun aan die 'stang' maar op rustige dagen werkt hij juist te scherp in >> nu kwam bokker corellaa met het 'danger-bit' en het lijkt mij écht ideaal! Ja Heeft iemand een idee waar ik het kan kopen en wat me dat precies gaat kosten? En: is het toegestaan op wedstrijden (vooral dat laatste is belangirjk, want ik wil neit met verschillende bitten rijden omdat de regels het gebruik neit toestaan)

ik heb er gevonden van horse&more, maar zijn er evt ook andere 'merken' die dit snufje verkopen?
ik wil hem evt ook best bij een internetshop bestellen mits de prijs niet enorm is

danku Clown

Corellaa

Re: Danger bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:39

ik weet niet of het bit ''danger'' heet Ja
wat ik dus bedoel is een dubbelgebroken trensje, die als je hard inwerkt een stangetje word Lachen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:49

dat is inderdaad een dangerbit, kost zo rond de 50,- en is eigenlijk wel bij iedere (betere) ruiterzaak verkrijgbaar.
en je mag er wedstrijden mee rijden
Het is een dubbelgebroken watertrens en als je de teugels flink aanhaald wordt het een ongebroken bit.

Werkt erg fijn als tussenstap naar een dubbelgebroken bitje.

Ben zelf begonnen met een liverpoolstang bij de tinker die ik rijd omdat die dwars door een enkelgebroken bitje heen ging en hij het menbit al kende van voor de wagen, toen ben ik overgestapt naar een dangerbit en nu rijd ik al sinds een tijdje met een dubbelgebroken watertrens.
Ik ben er erg blij mee geweest.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:55

Ze zijn op meerdere sites te bestellen, zal anders even zoeken voor je... Knipoog

Ik heb er trouwens eentje te koop van 13,5 cm.
Overgenomen van iemand, maar mijn paard loopt er niet fijn op...

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:21

het paard in kewstie heeft helaas een smal snoetje: maat 11 / 11,5 heb ik nodig (weet niet eens of maat 11 wel bestaat, ze heeft nu een 11,5 van HH )
zou wel graag de sites weten Ja iig bedankt voor je aanbod!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:49