Wintec Pro DR versus Kieffer Genf....verwisselbare bomen zad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wintec vs Kieffer

Wintec Pro Dressage
9 (39%)
Wintec 500 Dressage
4 (17%)
Kieffer Genf Dressage
7 (30%)
Een ander merk zadel, namelijk.....
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 23

Woody2015

Wintec Pro DR versus Kieffer Genf....verwisselbare bomen zad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:27

Hallo Doei!

Voor mijn haf ben ik opzoek naar een passend boomzadel aangezien boomloos voor ons niet gaat passen. Huilen
nu is mijn zin gevallen op de kunststof zadels met verstelbare boom, hiermee doel ik op de Wintec Pro Dr en de Kieffer Genf.

de Wintec Pro

Afbeelding

de Kieffer Genf

Afbeelding

Welke zou jij kiezen en waarom, heb je ervaring met een van beide zadels?

Laat maar horen Knipoog

Groetjes Loes

Angie_ke

Re: Wintec Pro DR versus Kieffer Genf....verwisselbare bomen zad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:30

Ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen met de Kieffer, op de foto's geniet die nl. iets meer m'n voorkeur.
Ikzelf heb een wintec wide aangezien de gewone wintecs voor geen meter passend te krijgen waren op mijn pony.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:41

Toevallig is gisteren mijn zadelmaker langsgeweest en toen heeft hij het ook even over de kunststoffen zadels van kieffer gehad met de verwisselbare boom. Hij vindt het ronduit zeer slechte zadels en zegt dat je beter een wintec kunt kopen. De boom van de kieffers die worden wijder naarmate ze er langer inzitten omdat het ijzer niet sterk genoeg is.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:44

@dena_mii, wel heel grappig, ik ben vandaag bij mijn ruitershop geweest en die raadde mij ook de wintec pro aan en niet de kieffer, zei vertelde precies hetzelfde over de kwaliteit als jouw zadelmaker.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:46

Ik heb de Kieffer Genf in vzh en heb hier geen problemen mee. (en persoonlijk vind ik net de bomen van wintec er minder stevig uitzien als die van kieffer maar goed, hoor je me verder niks slecht over zeggen, heb vroeger zelf wintec gehad)

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:47

Dat is vreemd, je zou van Kieffer toch wel kwaliteit mogen verwachten...
Nu ja, op gebied van kunststof zadels staat Wintec natuurlijk een stuk verder, ik heb alleszins geen klagen over mijn Wintecje...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:49

Ik vind als ik dan een verschil moet opnoemen tussen de 2, dat je in de Kieffer een stevigere zit hebt. Maar ik heb qua wintecs alleen ervaring met de 2000vzh en de 500 dressuur - waar ik echt niet op kon zitten, had zelfs men knieën telkens openliggen na het rijden.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:53

verder is het zo dat ik vandaag iemand heb gesproken die een genf vz op een haf had liggen en er wel over te spreken was.
ik ben dus wel benieuwd naar de ervaringen met de dressuue=r uitvoering.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:26

Een Wintec dressuur pro heeft een ingebouwde voorsingel. Ik weet niet of dat bij de Kieffer ook is, maar het zorgt er wel voor dat je zadel minder snel naar voren schuift. Over de Wintec ben ik in ieder geval erg tevreden. Je zou als je liever een leren zadel hebt nog kunnen kiezen voor de Bates. Die zijn vergelijkbaar met de Wintec, maar dan in leer. Ze hebben allebei precies dezelfde verwisselbare boom.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:00

Ik heb eerst de Wintec pro cair 2000 gehad en daarna de kieffer.
De Kieffer heeft geen voorsingel.
De zadel van Kieffer heeft een lederen onderkant en singelstoten en de toplaag is van kunsstof, er zitten standaard 4 bomen bij.
Van deze twee zadels vind ik de kieffer het fijnste en heeft op mijn pony de beste ligging.

Helaas is ze er uitgegroeid en moet ik weer op zoek naar een ander

Afbeelding

Afbeelding

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:24

Ik had er trouwens geen 4 bomen bij, enkel de standaard en de wijde.. (heb hierover gediscussieerd gehad met de winkel maar ze bleven er uiteindelijk bij dat het zo hoorde en niet anders, ook al hadden ze echt wel eerst iets anders gezegd)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:36

Ik heb er een doosje bij gehad met daar nog drie bomen in, de vierde zit in het zadel.
Dus wel even verstandig om van te voren te vragen of deze standaard bij het zadel zitten.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:39

Ik ben het daarna in een andere ruitershop gaan vragen of ze er daar allemaal bij zaten maar daar was het ook niet. Mocht je dus voor dit zadel kiezen wel een goed idee dat op voorhand te vragen ja. Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:59

Ik ben echt ANTI Kieffer Genf. Wat een rottig zadel. Kreeg acuut last van rugpijn, kontpijn, echt waardeloos. Bloos Heb hem na 2x gebruik van 20 minuten ingeruilt. Wintec is voor nummer 1 onder de kunstofzadels. Voor mij nooit geen Genf weer.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 06:37

ik heb ergens gelezen dat het verwisselen van de boom bij de genf niet geheel probleemloos gaat, vrij lastig.
van de wintec hoor je dat dat goed gaat.
ik moet wel zeggen dat ik de genf er in het echt ook mooi uit vond zien, de wintec heb ik nog niet in het echt gezien.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:15

Bij de genf is het gewoon vrij moeilijk om hem dicht te krijgen inderdaad, meisje die het zadel bij mij kwam passen kreeg hem niet meer helemaal dicht en heeft hem terug meegenomen naar de shop waar de baas dat gedaan heeft. Maar ik zie dat eigenlijk wel als een voordeel.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:19

Genf is van Kieffer en is ook naart de modellen van Kieffer gemaakt.
De Bomen ja daar kwam ik al niet uit. Heb me rot moeten zoeken naar waar in het zadel open moest halen maar 2 schoreve dingetjes en dat was het Bloos Beetje nadeel. We hadden een nieuw paard maar. Heb er een buitenritje op gedaan en 1x een vriendin erop maar ik heb mijn eigen zadel voor mijn eigen paard op ht nieuwe paard gelegd en ben zo verder gaan tuffen.
Heel blij dat dat ding weg is Bloos
Wintec vindt ik persoonlijk mooier en compacter. Kwa stijl.
Heb hiervoor altijd op Wintec's gereden en ik vindt de zitten in vergelijking met Genf heerlijk.
Genf vindt ik het model wel mooi, maar wintec vindt ik nog mooier *LOL*

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:24

Maar 2 schroeven? Geloof dat er uit die van mij wel een stuk of 6 kwamen. Haha! Ik denk dat je ook wel voor Kieffer moet zijn. Er zijn veel mensen die inderdaad niet op een Kieffer kunnen zitten (net zoals ik geen fan ben van Stubben) maar voor mij werkt dat prima. Ik zit graag "vast" op mijn paard. Op de wintec 500 dan had ik geen stevig gevoel.

TS, ik denk dat je best mensen zoekt in de buurt zodat je beide zadels eens kan proberen. Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:48

Bluem schreef:
Maar 2 schroeven? Geloof dat er uit die van mij wel een stuk of 6 kwamen. Haha! Ik denk dat je ook wel voor Kieffer moet zijn. Er zijn veel mensen die inderdaad niet op een Kieffer kunnen zitten (net zoals ik geen fan ben van Stubben) maar voor mij werkt dat prima. Ik zit graag "vast" op mijn paard. Op de wintec 500 dan had ik geen stevig gevoel.

TS, ik denk dat je best mensen zoekt in de buurt zodat je beide zadels eens kan proberen. Lachen

Ik kwam niet verder dan 2 schoeven bedoel ik maar te zeggen. Heb hem zo terug gebracht. Ik hoef'm niet meer Nagelbijten / Gniffelen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:47

ik heb ook de wintec hier thuis gehad en echt een topper in model enkel vond ik hem keihard zitten en kreeg ik dat onding totaal niet passend
de kieffer heb ik geen ervaring mee

kun je niet de ruiterschop vragen om langs te komen en te passen met beide zadels

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:49

Ik heb de kieffer genf, ik vind het een fijn zadel, alleen de bomen vervangen gaat lastig. Voor de verder rest een super zadel. Ik heb hem nu alleen te koop omdat ik een ander zadel wil. grotere inch maar en iets diepere zit. maar dat is persoonlijke voorkeur.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 12:52

het is zo dat ze in iede geval de wintec komen passen.
de genf waren zij zelf totaal niet over te spreken en werd mij af gereden, vandaar dat ik hier toch even ervaringen wil horen want om te zien is het een mooi zadel, de genf, de pro zeker ook en die is beter geprijsd haha!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:00

De kieffer heeft een betere pasvorm, de pro cair 2000 was op mijn haf niet passend te krijgen.
Mocht je in de buurt van Den Helder komen mag je het van mij wel even testen.
Ik heb een jonge pony die af en toe nog wel eens lekker wil bokken, met het passen van de kieffer zat ik wel lekker en had ook niet het idee dat ik zou gaan vallen.
Het heeft een fijne stevige zit en ik heb een slechte rug en met dit zadel is het voor mij geen enkel probleem.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:39

helaas denk ik niet op korte termijn in de buurt van den helder te komen Gestoord is best heel ver weg voor mij!
maar toch bedankt.