Door opvullen weer op maat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Door opvullen weer op maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 18:15

Mijn zadel heeft altijd goed gelegen op mijn haf. Er is zadelpasservice bij geweest en alles lag goed.
Nou was er pas iemand die mij vertelde dat mijn zadel niet goed meer ligt.
Kan je hem dan door te laten opvullen weer op maat krijgen?
Groetjes Ashley
(wie weet een goed bedrijf die dit doet in ZH?)
Ook hoor ik mijn bijrijdster over dat het zadel veel schuift. Ik zlef heb hier geen last van. Waar kan dat aan liggen?

Pingui

Re: Door opvullen weer op maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:52

Als je je zadel oplaat vullen kan het idd zo zijn dat hij weer passend komt te liggen, maar ik zou voor de zekerheid aan een zadelmaker vragen. Want het kan ook zo zijn dat je paard veranderd is in zijn bespiering waardoor het zadel anders komt te liggen en zowiezo niet meer past.

Misschien dat je bijrijdster minder strak aansingelt?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:07

als het zadel schuift, zou ik eerst eens gaan kijken of je haf niet breder is geworden en het zadel niet te smal is. ka nl heel goed, heb hetzelfde gehad met mijn fjord. Dus voor je op alat vullen eerst even iemand naar de maat laten kijken, voordat je jezelf een hoop ellende op de hals haalt. opvullen helpt niet altijd tegen schuiven nl, vaak zelfs juist niet, als er meer vulling bijkomt, wordt het zadel nog krapper en gaat nog meer schuiven

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 07:56

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties zijn verwijderd naar de mesthoop, vanaf hier graag alleen nog antwoord op de vraag van de TS.
Wil je mensen graag laten weten dat jij dé oplossing hebt gevonden voor zadel pas problemen, start dan je eigen topic en val daar niet zomaar iemands topic mee binnen.