Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) Maar hij zit er nog super goed uit en het is niet te vergelijken met de zadels van tegenwoordig. (Passier)
)
???? 

dresspaard schreef:- hoe intensief gebruik je het zadel
2x per week (sport,, 1x wedstrijdt 1x training)
- hoe bevalt het zadel je
Super de super![]()
- waar heb je je zadel gekocht
Ruitersportzaak,,nieuw (een 100% goed en nagekeken 2e hands zadel wat helemaal op maat/aangepast kan worden op mn paard..was ook geen probleem geweest)
- wat voor eissen stel je aan een springzadel
Half diepe zit veel steun, zachte zit, knie en kuitknopwrongen,(ivm jong paard NU liever nog wat extra steun eraan hebben)
- heb je nog kleur voorkeur?
Niet echt,, (al heb ik nu een zwart zadel??,,ik denk dat ALS ik het ooit zal willen verkopen dit wat simpeler zal gaan)
- wat voor geld heb je over voor een springzadel en waarom
Geld speelt geen rol,, perfectie voor mn paard echter wel![]()
Ik vind het heel erg belangrijk dat welk zadel dan ook ,,voor mijn paard 100% goed ligt,,daarna kijk ik pas naar wat IK wil.
Dus heel wat eisen en wensentja dat kan best wat gaan kosten
![]()
Ook heb ik een dressuurzadel waarmee ik de overige dagen mee rij/train..
Gebruik je een borsttuig?
Nee,, mijn zadel ligt 100% perfect,, zadel schuift/klappert niet,,borsstuig dus niet nodig![]()
Ook gebruik ik geen martingaal![]()
wat voor singel heb je een normale of een met buikflap?
Buikflap,(altijd veilig gevoel bij gehad,,vooral met die jonge paarden die de benen niet helemaal kunnen plaatsen OF teveel invouwen,,zowieso als je springt met schroeven in ijzers is het een aanrader)

Mag dus wel wat meer kosten.GWENNx schreef:Ik kan niet al je vragen beantwoorden
maar ik vind dat als je met kalkoenen rijd je altijd met een buikflap moet rijden!
Reden: als het paard zen voorbenen plooid kan hij anders zen buik openhalen/pijnigen
en zal hij de volgende keer misschien zen voorbenen niet meer voldoende plooien.
Dit geld natuurlijk voornamelijk voor de hoge klassen
maar toch: veiligheid voor alles