Vlak sjabrak .

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vlak sjabrak .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:09

Hallo allemaal ,

Ik vroeg me af waar je vlakke sjabrakken kan halen , zonder poespas zoals nummers en letters maar ook zonder banen / vakjes .
Ook vroeg ik me af of dat veel uitmaakte als je helemaal geen banen / vakjes op je sjabrak heb zitten .
Dit lijkt er al meer op ;
Afbeelding
Maar dan nog zonder de gestikte banen .
Ik zie tegenwoordig alleen nog maar sjabrakken met gestikte randen .

pres

Re: Vlak sjabrak .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:12

Blijft de vulling wel op zijn plaats zitten als je een dek hebt zonder gestikte naden?
Het lijkt mij dat de vulling dan gaat 'zweven' en het dan niet meer zo prettig is voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:15

Het hoeft niet perse met dat stof te zijn en dus ook niet op die manier gevuld .
Eigenlijk een beetje hetzelfde als een westerndekje bedoel ik ?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:18

Maar in een westerndekje zit geen vulling toch?
Want als je zo'n pad wil zonder hokjes of banen gaat idd. de vulling waarschijnlijk verschuiven, en kan het paard drukplekken krijgen als er ergens een ophoping is lijkt mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:20

Ja dat snap ik , maar het hoeft toch niet perse met vulling ?
Je heb toch ook andere soorten vulling ?
Ik heb als het goed is lang geleden een keer mensen gezien die zelf sjabrakken maakten , zei hadden ook vlakke sjabrakken met een andere vulling maar weet niet meer presies hoe ze dat deden .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:57

Ik heb een dekje laten maken bij ifever van Bokt. Kan je helemaal naar wens laten maken.
Die van mij heeft ook geen naden aan de onderkant, de bovenkant heeft wel grote blokken om de vulling op z'n plek te houden.

De vulling moet op de een of andere manier op z'n plek gehouden worden, ook als de vulling uit één stuk bestaat. Anders wordt het heel lelijk in de was.
Maar je kan ook de stiksels aan de binnenkant doen en aan de buitenkant niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:04

Lenneke_ schreef:
Ik heb een dekje laten maken bij ifever van Bokt. Kan je helemaal naar wens laten maken.
Die van mij heeft ook geen naden aan de onderkant, de bovenkant heeft wel grote blokken om de vulling op z'n plek te houden.

De vulling moet op de een of andere manier op z'n plek gehouden worden, ook als de vulling uit één stuk bestaat. Anders wordt het heel lelijk in de was.
Maar je kan ook de stiksels aan de binnenkant doen en aan de buitenkant niets.

Oke bedankt voor je reactie , ik zal even kijken hoe dat zit .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:10

Ik heb een zadel met vrij brede zweetbladen en wilde een zadelvormig dekje. Er is geen dekje te vinden dat breed genoeg is voor mijn zweetbladen.
Vandaar dat ik hem heb laten maken. Ik heb de vorm geknipt met een krant en dat naar haar opgestuurd. Dekje past precies en de kwaliteit is heel goed.
Ik kon helemaal bepalen hoe dik hij moest zijn, welke stof, hoe groot de gestikte blokken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:39

Lenneke_ schreef:
Ik heb een zadel met vrij brede zweetbladen en wilde een zadelvormig dekje. Er is geen dekje te vinden dat breed genoeg is voor mijn zweetbladen.
Vandaar dat ik hem heb laten maken. Ik heb de vorm geknipt met een krant en dat naar haar opgestuurd. Dekje past precies en de kwaliteit is heel goed.
Ik kon helemaal bepalen hoe dik hij moest zijn, welke stof, hoe groot de gestikte blokken etc.

Oke leuk dat zou voor mij ook wel een idee kunnen zijn .
Je hebt ook die westerndekjes waar geen vulling in zit en die vlak zijn , maar daar zitten altijd figuren op .
Die heb je zeker niet ergens in de winkel of op internet zonder figuren en gewoon voor onder een normaal zadel zover jij weet ?