Wie heeft er ervaring met het Wintec zadel???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ramarant

Wie heeft er ervaring met het Wintec zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:41

De titel zegt het al.

Ik moet nu toch echt een nieuw zadel hebben.
Op mijn stal is er een merkloos zadel te koop ( veelzijdig ) dat goed lijkt te liggen.
Maar ben aan het twijfelen voor een wintec aan te schaffen. Ken nl iemand die er al jaren plezier van heeft.
Ze zijn niet zo heel duur en heel duurzaam in onderhoud..maar heeft iemand ook ervaring met de verwisselbare bomen.
Ik kan hem via Divoza bestellen, maar weet niet zeker of er een passervice bij zit.. ik wil nl niet mijn paard kapot rijden met een verkeerd zadel...iemand ervaring met deze zadels???

Groetjes Bora

_likepink_

Re: Wie heeft er ervaring met het Wintec zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:45

Wij hebben een wintec 2000 eerst wou ik er een met verwisselbare boom,maar had toen een springzadel gekocht,een 2000 valt reuze mee met onderhoud Nagelbijten / Gniffelen ,We maken hem om de 3maand grondig schoon.En hij ziet er nog als nieuw uit Ja .in normaal leer komen er wel eens scheurplekken uit maar bij ons geen een.Oja wji hebben de dressuur.
En dat paard had hem al toen die werd ingereden dus heefd ie hem al 2,5 jaar en hij ziet er nog als nieuw uit!
Laatst bijgewerkt door _likepink_ op 12-07-08 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:45

ik lees even mee Knipoog
ben aan het denken om een Wintec 500 DRES, te kopen/passen

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:47

Dus als je zoon wintec 2000 koopt hoef je je geen zorgen te maken om de boom..want die kun je dan aanpassen aan het paard? heb er nog niet zo heel veel ervaring mee met de wintec.. waar heb jij je wintec uitgehaald en voor hoeveel als ik vragen mag Haha!?

Maar ik heb liever wel een dressuur uitvoering ivm met de zweetbladen..en de zit natuurlijk..

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:52

Ramarant schreef:
Dus als je zoon wintec 2000 koopt hoef je je geen zorgen te maken om de boom..want die kun je dan aanpassen aan het paard? heb er nog niet zo heel veel ervaring mee met de wintec.. waar heb jij je wintec uitgehaald en voor hoeveel als ik vragen mag Haha!?

Maar ik heb liever wel een dressuur uitvoering ivm met de zweetbladen..en de zit natuurlijk..

Als je gewoon een goed passende hebt nee,dan niet,wij hebben wel de dress.Eerst had ons paard een andere eigenaar en die had het zadel al,wij hadden hem er toen meteen bij gekocht.Toen kregen we te horen dat het zadel al 2.5 jaar oud was.Maar fijn vind ik hem wel Ja de zit is wel even wennen maar later zit ie heel fijn,(iniedergeval ik moet wel lang wennen aan en bepaald zadel Nagelbijten / Gniffelen )
Als je wilt zal ik morgen wel een foto maken Ja Ook van de boom en dergelijke ook de singelstoten.
Oja je kan er ook voor kiezen om de beugels onder en boven de flap te doen.En de kussens zijn nooit opgevult of iets anders gemaakt,als je er zuinig mee omgaat is het echt een fijn zadel Ja .

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:54

ja 2 dagen geleden heb ik op een wintec van iemand mogen rijden..een veelzijdigheid..even wennen..maar idd fijn zadeltje.. ik kan m zo bij divoza bestellen..je hebt er wel verschillende prijsklassen in..maar het gaat mij er voornamelijk om dat als ik eentje koop dat ie ook goed ligt..niet dat ik het hele ding weer terug moet sturen en dan weken kan wachten..

De wintec 500 dr lijkt mij een zeer fijn zadel..
http://divoza.com/shop/a.visit/48791a7f0117c8fc273fc0a8c06406fd

ik heb nl een zadel te koop aangeboden gekregen op stal..maar dat is een merkloos zadel met hier en daar scheurtjes in de zweetbladen..nu ben ik bang dat het zadel van zadelmarkt afkomt..en die probleem dingen laat ik liever waar ze zijn..
Laatst bijgewerkt door Ramarant op 12-07-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:57

Uhmm voor wat voor paard wil je hem gebruiken?
Ik ken nog iemand met een breed paard fjord,die ook een wintec heefd,en wij hebben hem op een heel smal paard liggen.Ok wel 1.86 maargoed Nagelbijten / Gniffelen .
Maar wij hebben geen verwisselbare boom,

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:59

Ik heb sinds kort een wintec 500 vzh en ben er erg blij mee. Ik heb ook een wintec 2000 vzh en een wintec 2000 isabelle werthe dressuur gehad. Allen rijden heerlijk Haha!

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:00

Mijn paard is een kruising kwpnxArabier...het is geen al te breed paard..hij meet 1.60 maar heeft wel een hoge schoft..

De wintec waar ik 2 dagen geleden op gereden heb..past zowel op de tinker van de eigenaar van het zadel als op een b pony...op mijne zat het ook goed..

Mijn budget is dan ook niet al te groot..

De wintec 500 dr heeft een kunstof zit en de wintec pro dr heeft een suede zit..ik denk dat suede ook op den duur gaat slijten eh?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:05

Oke bij mijn pony is ie redelijk goed met een bondje eronder omdat ze nogal Fatsig is Nagelbijten / Gniffelen .
Maar ik stuur morgen foto's van het zadel en ook op een paard met hoge schoft en eentje met weinig schoft.
ons zadel paste ook op een dpony'tje (van dat grote paard).

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:06

Ramarant schreef:
Mijn paard is een kruising kwpnxArabier...het is geen al te breed paard..hij meet 1.60 maar heeft wel een hoge schoft..

De wintec waar ik 2 dagen geleden op gereden heb..past zowel op de tinker van de eigenaar van het zadel als op een b pony...op mijne zat het ook goed..

Mijn budget is dan ook niet al te groot..

De wintec 500 dr heeft een kunstof zit en de wintec pro dr heeft een suede zit..ik denk dat suede ook op den duur gaat slijten eh?

onze kennisen hebben een suede en die was binnen 3maand helemaal versleten Nagelbijten / Gniffelen ,Maar je kan die zadels ook leuk tweedehands vinden goed en voor zo'n 150euro meestal Ja .

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:09

Ik heb een Wintec 500 dressuur, heel fijn zadel, maar niet als je heel veel moet doorzitten. Ik heb voor mijn paard een ander (leder) zadel gekocht omdat ik dat toch lekkerder vind rijden. De Wintec schuift heel erg, ik reed me van onderen helemaal stuk. Het is eventueel wel weer redelijk op te lossen met een losse gel-seat, maar ik vind een leren zadel toch prettiger. Voordeel van Wintec is wel weer dat je er verwisselbare bomen voor hebt en dat het supermakkelijk in het onderhoud is.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:11

ja heb al op marktplaats gekeken maar niet veel te vinden..of ver uit de buurt...dan heb ik liever voor wat meer geld een hele nieuwe Tong uitsteken

de tinker heeft vrijwel weinig schoft en daar past het goed op..en op de mijne zat het ook goed..heb er een buitenrit mee gemaakt.. ik neem aan dat als zn schoft niet tegen de boom komt dat het goed ligt.. er was ruimte zat tussen..

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:12

nee heb idd gemerkt dat op een wintec vzh het doorzitten moeilijk is.. ligt er maar aan hoe hard je paard draaft denk ik zo Tong uitsteken bij een tinker kan ik me voorstellen dat het niet zo prettig doorzitten is...maar mijn paard heeft een redelijk haalbaar tempo met doorzitten Haha! dus dat is wel weer een gemak

mn moeder heeft ook een leren zadel van reiner klimke op de tinker liggen..en dat zadel zit heeeeerlijk...mjah..
moet ook aan mn budget denken Bloos

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:18

Ramarant schreef:
nee heb idd gemerkt dat op een wintec vzh het doorzitten moeilijk is.. ligt er maar aan hoe hard je paard draaft denk ik zo Tong uitsteken bij een tinker kan ik me voorstellen dat het niet zo prettig doorzitten is...maar mijn paard heeft een redelijk haalbaar tempo met doorzitten Haha! dus dat is wel weer een gemak

mn moeder heeft ook een leren zadel van reiner klimke op de tinker liggen..en dat zadel zit heeeeerlijk...mjah..

Dat budget begrijp ik, maar bedenk wel dat als je wedstrijden gaat rijden en je komt in het L2, het echt niet fijn rijden meer is. Dat is ook de reden dat ik hem niet meer gebruik. Wel om mee buiten te rijden maar niet meer om mee te dressuren.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:23

Haha van reiner klimke heb ik nog nooit gehoord ROFL .
Maar stel heb je zo'n glijbroek,nop dan moet je niet op een wintec te zien zijn ROFL maar als je een normale ribjes broek of een wat verouderde broek heb met stoffen zitvlak is het geen probleem .Haha ga je s'avonds het zadel omwisselen bij je moeder Tong uitsteken .
Maar ik ben zelf niet zo'n dress ruiter ROFL steel afen toe het paard van mijn moeder als ze moet werken.Of ik pik dat zadel voor een wedstrijdje of als ik een logee heb die van dress houd,zelf heb ik een stubben siegfried en die vind ik heeerlijk :p .
Maar moet ik die foto's hier anders neerzetten of wil je er een pb van?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:25

Noppert schreef:
Ramarant schreef:

Dat budget begrijp ik, maar bedenk wel dat als je wedstrijden gaat rijden en je komt in het L2, het echt niet fijn rijden meer is. Dat is ook de reden dat ik hem niet meer gebruik. Wel om mee buiten te rijden maar niet meer om mee te dressuren.

Vind je?Ik vind erop doorzitten juist heel fijn Bloos .ok heb je een shokpaard dan niet echt dan zit het niet.maar gewoon, Wel fijn.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:29

nee ik rijd geen dressuur..ik en mn moeder rijden western..maar aangezien ons budget niet toereikend is voor alletwee een nieuw westernzadel..moeten we het even doen met de zadels die we hebben.. ( een 2e hands westernzadel kost al gauw 1000 euro..laat staan een gloednieuwe ) het 2e zadel heb ik meer nodig zodat we samen buiten kunnen gaan rijden en eventueel samen in de bak kunnen rijden..in augustus hebben we ons opgegeven voor een oriëntatierit..daarom wil ik zsm een nieuw zadel hebben..anders is eentje van ons de klos om zonder zadel te gaan..lijkt me niet zoown heel sterk plan.. ik rij meestal met een spijkerbroek..ik train alleen maar met een rijbroek..t glijd allemaal even erg..vooral als je zadel net ingevet is Tong uitsteken

Doorzitten met een wintec zadel op een tinker...heel onplezierig..ik kan het weten Tong uitsteken Knipoog je bent erna een milkshake..
op mijn kruising arabier kan ik heerlijk doorzitten..op de tinker heb ik de dag erna spierpijn Koe

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:34

Ik had een wintec 500 dressuur zadel maar hij lag niet goed op mn paard en ik vond m niet fijn zitten ...
Kan best zijn dat ik er niet fijn opzat omdat hij niet goed lag hoor ...
Ze zijn idd wel fijn in onderhoud...gwn met een vochtige doek eroverheen en klaar is kees !
Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:34

Ik heb ook een wintec 500 dressuur, en vind hem lekker zitten hoor, ik dressuur en rij ook regelmatig buitenritten. Ik heb wél rijbroeken met een (kunst)leren zitvlak, dat 'pakt' wel beter Haha!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:09

Ik heb eerst een wintec veelzijdigheid gehad en nu een wintec dressuurzadel. Ik ben tevreden, was het eerste zadel dat echt goed op mijn haflinger lag, ik heb nooit slijtageplekken gehad, zadel ziet er nu na 6 jaar nog netjes uit. Lekker licht, betaalbaar en niet hoeven invetten. Ik ben fan.
Het kunststof zit wat stroever, ik vind het niet fijn dan ook nog een leren zitvlak te hebben, maar dat is persoonlijk.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:13

zit er dan geen leer op de bovenkant bij de 500dres? Scheve mond
zou iemand een foto van de bovenkant willen maken anders, en doorsturen(pm). ben hem van plan te halen namenlijk. maar wil wel goed kunnendoorzitten, ivm dressuur

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:20

Ik heb een wintec 500 cair gehad.
Was op zich wel een fijn zadel maar omdat het zadel iets te klein was voor mij heb ik hem weer verkocht.
Heb toen bij divoza een rossner Amerika gekocht(die bevalt mij beter)
Zij komen ook te passen,deze service kost je 50 euro maar dan krijg je wel een zadel waarvan je zeker weet dat hij past.

Succes

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:27

Ik heb trouwens wel de wintec dressuur met suede overtrek. De suede is sterk, ik schreef al dat ik geen slijtplekken heb. Het schuiven bij het doorzitten herken ik niet, gaat prima, ik weet niet hoe dat bij het kunststof is. Als ik nu op een leren zadel moet doorzitten, vind ik dat de eerste minuten juist glad. Is waarschijnlijk wat je gewend bent.

Ken je niet iemand in je omgeving om eens te proefrijden. Of als je een nieuwe koopt, de meeste winkels hebben een (kosteloze) passervice. Dan kun je proberen en vergelijken. De wintec heeft een verwisselbare boom en dan kunnen ze meteen kijken welke voor jouw paard geschikt is.