ligt mijn zadel goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

ligt mijn zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:07

ik heb een vraagje of mijn zadel goed ligt.
ik heb er nog geen fotos van dat niet.

de haren van mijn pony blijven wel liggen zoals ze lagen en het diepste punt ligt in het midden voor de rest ligt hij overal mooi vrij en sluit hij mooi aan achter de schouders van mijn pony.

nu heb ik nog wel ruimte tussen de boom en de schoft waar mijn vuist tussen kan.
het is een nieuw zadel waar nu 1x mee "gereden" is en zakt uiteraar nog wel.
aangezien mijn pony totaal geen schoft heeft hou je dat probleem wel een beetje.

ik denk dat als ik een boommaat wijder zal nemen is dat het aan de voorkant wel wat zakt maar het diepste punt niet meer in het midden van het zadel valt en dus raar gaat liggen aan de achterkant.

wat denken jullie als je dit zo leest?

Anoniem

Re: ligt mijn zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:08

Ik zou er toch een zadelmaker naar laten kijken.
Is niet vanaf de computer te zeggen, zelfs niet van een foto Knipoog

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:10

nee maar de zadelmaker hier zei dat dat zadel perfect zat maar vind het zelf zo vreemd dat ik zoveel ruimte over hou

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:12

Klinkt toch echt als een verkeerd (aangemeten?) zadel, te veel ruimte van voor duid vaak op een te kleine boommaat. Toch maar even een tweede zadelmaker naar laten kijken. Heb je het zadel van deze zadelmaker gekocht?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:16

ja, ik ga er morgen nog even mee rijden misschien valt me dan nog iets op ofzo
en anders ga ik er gewoon mee terug of laat ik er nog even iemand anders naar kijken.

maar wat zij zei tegen mij is dat het het belangrijkste is dat dat het diepste punt in het midden ligt en de haren in de zelfde richting bleven liggen.
en dat dat de ruimte van boom en schoft niet veel er mee temaken had en dat het nog goed moet inzakken en dan kon ze nog eventueel aanpassen met opvullen enzo

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:21

Wat een onzin zeg, als jij een vuist tussen je boom en schoft krijgt dan trekt dat echt niet bij. Ik ben geen zadelmaker natuurlijk, maar ik zou hier echt even iemand anders naar laten kijken Lachen

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:51

ja ik zet ook mijn vraag tekens erachter vandaar het topic.
maja heb heb nu een dag dus ga morgen nog even rijden ermee en bevalt het niet en gaat het niet nog wat zakken dan ga ik er nog mee terug voor een breder zadel.