Waneer doe ik peesbeschermers om?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Waneer doe ik peesbeschermers om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 18:01

Heey,

Ik heb een hele lieve verzorgpony en daar heb ik peesbeschermers voor gekregen. Ik doe ze om met springen maar ik zie ook heel vaak mensen die ze bij dressuur om hebben. Mijn vraag is moet ik ze ook om doen bij dressuur? En bij een buitenrit? En zo ja waarom en zo nee waarom? Clown

Groetjes Inez Haha!

joepluffer

Re: Waneer doe ik peesbeschermers om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:03

Ik doe ze altijd om omdat mijn paard met zijn benen tegen elkaar schuurt.. maar als je paard dat niet heeft zou ik het bij springen en naar buiten doen omdat bij springen het veilig is voor de balken enso en buiten weet je nooit wat dr gebeurt.. voor dressuur kan je nog bandages kopen .. maar of het echt nodig is kan je beter zelf oordelen.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:07

joepluffer schreef:
Ik doe ze altijd om omdat mijn paard met zijn benen tegen elkaar schuurt.. maar als je paard dat niet heeft zou ik het bij springen en naar buiten doen omdat bij springen het veilig is voor de balken enso en buiten weet je nooit wat dr gebeurt.. voor dressuur kan je nog bandages kopen .. maar of het echt nodig is kan je beter zelf oordelen.

Moeten de balken veilig zijn dan??

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:14

neej ik bedoel.. dat als dr een balk valt ov als ze dr tegen aan komt.. dn is het veiliger met bescherming.. een beetje raar omscheven....Tong uitsteken

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:40

als je paard niet met zn benen tegen elkaar komt tijdens het lopen dan heb je ze zeker bij de dressuur niet nodig, met buitenrijden hangt het van het terrijn af waar je rijd, alleen op de weg/in de berm oid dan hoeft het buiten ook niet.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 11:27

Sas_Mon schreef:
als je paard niet met zn benen tegen elkaar komt tijdens het lopen dan heb je ze zeker bij de dressuur niet nodig, met buitenrijden hangt het van het terrijn af waar je rijd, alleen op de weg/in de berm oid dan hoeft het buiten ook niet.

Okee daar heb ik wat aan!:D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:34

Ik gebruikte ze altijd met springen en buitenritten. Mijn zus altijd, want het paard gaat met de benen langs elkaar heen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:40

ik heb ze met het rijden altijd om, mn paard strijkt onwijs met zn achterbenen en tikt zichzlf ook regelmatig aan. hopelijk wordt het minder als hij wat ouder is en we wat verder zijn met ridjen. ik heb het liefst geen toeters en bellen aan mn paard.