[WN] 2dehands pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

2dehands pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 16:15

ik zie heel vaak 2dehands pads aangeboden
een aantal zijn zelfs 2dehands nog behoorlijk prijzig

sommige zijn duidelijk gebruikt en ik vraag me af hoeveel je daar nu nog aan hebt
dus 2 vragen:

hoelang gebruiken jullie je pad?

en hoe zie je dat hij teveel versleten is, vooral via foto?

DubbelFun

Re: 2dehands pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:48

Ik denk dat 2e hands pad's hier nog vaak prijzig zijn omdat ze (te) duur zijn gekocht.
De slijtage is van een foto moeilijk af te lezen, of het nepbont moet tot op de draad zijn weggesleten.
De gebruiksduur zegt ook weinig; wat bij de ene binnen 2 maanden al behoorlijk gesleten kan zijn daar doet een ander met een minder rijpatroon misschien een jaar over.
Eea heeft ook te maken met hoe de pad onderhouden is. Die van mij gaat elke week de stofzuiger op standje levensgevaarlijk overheen. Dat scheelt aanzienlijk in slijtage.

Dus bij twijfel niet doen en vragen om duidelijke fotoos en de verzekering dat als het niet is wat je ervan verwachtte dat je hem terug kunt sturen en je geld terugkrijgt (minus de verzendkosten).

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:22

Bestaat er eigenlijk ook niet het gevaar van een 'ingelopen' pad? Zoals schoenen bij een mens? Omdat je tegenwoordig best wel pads ziet waar dan bij staat: Neemt na een aantal keren gebruikt te zijn de vorm van het paard aan...
Zou je dan bij een ander paard daar geen nadelen van ondervinden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:15

Het gevaar bestaat dat bepaald materiaal dunner is geworden of hard van het vuil/zweet, waardoor de schokdempende werking niet meer is wat het hoort te zijn.
Een materiaal wat de vorm van het paard aanneemt (vaak door warmte) keert bij kouder worden ook weer terug in zijn originele vorm. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:17

Ah! Ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat het materiaal dan in die vorm zou blijven staan zeg maar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:19

Ik weet dat de werking van memoryfoam ook achteruit gaat, maar ik heb nog nooit een pad van dat materiaal gezien die in de vorm bleef staan c.q. niet meer wilde 'vervormen'.