zadel voor een korte ronde rug.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

monsterrs

zadel voor een korte ronde rug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 21:20

Hoi,

Ik heb een D-pony met geen schoft en een heel leuk kort rugje. Heb er nu een vz zadel opliggen die ligt voor het oog goed. Heb hem een tijd terug laten vermaken door een zadelmaker. Maar de pony wordt heel erg kwaad met aansingelen de laatste tijd. En kan zowiezo niet zonder bontje opzijn rug rijden omdat ie dan bulten(?) krijgt. Maar dat was tot nu toe met alle zadels zo. Maar er moet toch een zadel bestaan die goed ligt en dat zonder bontje geen bulten achterlaat??

Mijn pony is erg breed/plat/ rond. En ben nu weer voor de zoveelste keer naar een ander zadel aan het kijken. Heb laatst een keer de pagony haflinger geprobeerd maar die was te lang. Dan komt ie te dicht bij zijn lendenen.
Dus nu was mijn vraag: Welke zadels kennen jullie die niet lang zijn? Dus een beetje compact gebouwd? Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen, hoop dat het zo een beetje over komt. Ik moet ongeveer 17.5 inch hebben, en de meeste zadel worden al gauw te lang.
Alle ideeen zijn welkom natuurlijk

Groetjes

8nnemiek

Re: zadel voor een korte ronde rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:22

Misschien kun je eens een ghost of ander kort boomloos zadel proberen Lachen
www.buitenzinnig.nl
De meeste boomloze zadels kun je een week gratis testen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:24

via de zoekfunctie kun je al heel veel topics hierover vinden. Haha!

er zijn meerdere soorten zadel die op jouw dier kunnen passen,maar daar moet je een goede zadelmaker bij halen.
kwaad worden bij aansigelen kan er op duiden dat de boom te smal is en hetr zadel dus op de schouder knelt op het moment dat jij de singel aantrekt.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:25

een fryso zadel zou je eens kunne proberen. zijn er speciaal voor ronde korte paarden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:27

Wintec?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:32

Ik heb een kort rond paard zonder schoft en ik heb er nu een wintec dr 500 opliggen die ligt tot nu toe als beste.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:34

Na drie leren zadels ben ik ook bij een Wintec uitgekomen. Kunnen verschillende maten bomen in gezet worden. Zadelmaker heeft dit opgemeten. Sindsdien geen drukkingen meer gehad!
Ik weet eigenlijk niet hoe "lang" een wintec is, kan me niet voorstellen dat het zadel korter kan, je moet toch ook nog ergens zitten.

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:52

Ik heb op mijn vrij korte haflinger een massimo trail liggen, is wel een vrij duur zadel, maar het ligt erg goed op mijn paard en zit erg lekker.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:53

Ik heb een Thorowgood op mijn tinker liggen, die heeft ook een redelijk korte en ronde rug.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:44

Ik heb op mijn twee kleinere kortere fjorden een thorrowgood liggen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:48

Kijk eens bij Wintec of een Massimo.

Met beiden heb ik goede ervaringen op een korte rug.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:53

Ik heb tijdje een ijs gehad met een korte ronde rug en daar lag een wintec op....maar ik weet dat er meerdere ijslanders zijn die hier last van hebben en dat er meerdere ijslandse zadels zijn die hier perfect op passen.
Ik zal je een link pb-en voor experts zadelpassers... Knipoog

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:12

Ik heb op mijn haflinger een thorowgood zadel liggen. Ik heb dan wel het speciale haflinger model. Fijn zadel, makkelijk in onderhoud en zit goed. Tevens heb je vele manieren van aanpassen van het zadel zodat je het zelf makkelijk kan aanpassen mocht je paardje wat dikker of smaller worden.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:12

Hoi,
Ik heb wel een zadel voor je!! Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:52

haffiem schreef:
Ik heb op mijn haflinger een thorowgood zadel liggen. Ik heb dan wel het speciale haflinger model. Fijn zadel, makkelijk in onderhoud en zit goed. Tevens heb je vele manieren van aanpassen van het zadel zodat je het zelf makkelijk kan aanpassen mocht je paardje wat dikker of smaller worden.

Ik had ook dit zadel op mijn ronde pony, maar past helaas nu niet meer, aangezien ze meer model heeft gekregen. Het zadel valt korter dan normale zadels. Hij is overigens te koop. Lachen

monsterrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 11:19

heey bedankt voor al jullie reacties! Echt super.
Zo;n ghost zadel valt toch wel af voor mij, omdat ik dressuur/spring/en buitenrij. En denk dat het met springen niet voldoende steun bied.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:50

Ik heb een rond ( Nagelbijten / Gniffelen ) paard met een korte rug en heb er Stübben zadels voor met soufflekussens (dus geen keil) deze zijn veel korter en dus geschikt voor paarden/pony's met een korte rug Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:18

Ik heb idd nu ook een Stubben.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:06

mijn pony is 1,36 en ook een ronde rug, wel enigsinds schoft. Ik heb voor hem gezocht naar een zadel voor een barok paard, het is de equestor classic geworden. En een 17 inch dit is echt de max die hij kan hebben dus ken jou probleem Tong uitsteken Maar ze hebben op equestor site ook zadels voor ijslanders enzo, misschien haar eens laten komen passen? Je bent niet tot aankoop verplicht en kan ook in delen betalen.