Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
waanders schreef:Hoi Antheman,
Die jou merens om heeft heb ik ook naar zitten kijken. De bedoeling is dat ik hem alleen omhang als we in een groep rijden of met de cross. Ik rij zelf al veel op zit op onze merens en in de bak ook wel zonder optoming. Maar in een cross met andere paarden wordt hij superopgefokt en red ik het met mijn simpele bitloze hoofdstelletje niet. Ben vorig jaar wel rond gekomen, en een heel stuk aan de kletter gegaan, na een tijdje rondjes draaien op het maisveld had ik hem weer redelijk onder controle, alleen vindt ik het iets prettiger als dat niet nodig is en hij is loeisterk, bit wil ik hem liever niet inhangen, ook zou ik zo endurance willen starten. En met dressuur en springen in de bak of als ik in kleine groep rij doe ik mijn simpele bitloze hoofdstel om. Als ik zoveel mogelijk op zit en benen rijdt, zou het toch wel kunnen? Het geeft toch niet continu druk als je hem niet gebruikt? En bij drammen zou hij er dan niet doorheen kunnen lopen?
Alvast bedankt voor je tips en foto.
Groetjes Jolanda.