s hack van innova tack

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waanders

s hack van innova tack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:48

Heeft er iemand ervaring met de s hack van innova tack, hoe werkt deze in, is dat vergelijkbaar met het glucksrad? En mag je dan met licht contact rijden of juist niet? Kun je er mee springen? Spring en rij buiten met bitloos hoofdstel van dr. Cook, maar wil met ritten met andere paarden iets meer contole hebben.

Antheman

Re: s hack van innova tack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:56

Hoi,

Ik heb geen ervaring met het GR. ik heb hem wel in mijn handen gehad, maar ik vond hem loeizwaar.
Ik rij mijn Merens buiten op een S hack, niet van Innova tack, maar van Marylot.

Afbeelding

Ik rij zonder contact eigenlijk. Ze zijn ook niet bedoeld voor constante(lichte) druk.
Mijn zit en benen doen het werk en voor ze zekerheid hangt de hack nog op zijn neus.
Ik spring er weleens mee over boomstammen.
Vergeleken met touwhalsters, crosslinks ed is dit natuurlijk een scherpe optoming. Knipoog

waanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 12:08

Hoi Antheman,

Die jou merens om heeft heb ik ook naar zitten kijken. De bedoeling is dat ik hem alleen omhang als we in een groep rijden of met de cross. Ik rij zelf al veel op zit op onze merens en in de bak ook wel zonder optoming. Maar in een cross met andere paarden wordt hij superopgefokt en red ik het met mijn simpele bitloze hoofdstelletje niet. Ben vorig jaar wel rond gekomen, en een heel stuk aan de kletter gegaan, na een tijdje rondjes draaien op het maisveld had ik hem weer redelijk onder controle, alleen vindt ik het iets prettiger als dat niet nodig is en hij is loeisterk, bit wil ik hem liever niet inhangen, ook zou ik zo endurance willen starten. En met dressuur en springen in de bak of als ik in kleine groep rij doe ik mijn simpele bitloze hoofdstel om. Als ik zoveel mogelijk op zit en benen rijdt, zou het toch wel kunnen? Het geeft toch niet continu druk als je hem niet gebruikt? En bij drammen zou hij er dan niet doorheen kunnen lopen?

Alvast bedankt voor je tips en foto.

Groetjes Jolanda.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:12

waanders schreef:
Hoi Antheman,

Die jou merens om heeft heb ik ook naar zitten kijken. De bedoeling is dat ik hem alleen omhang als we in een groep rijden of met de cross. Ik rij zelf al veel op zit op onze merens en in de bak ook wel zonder optoming. Maar in een cross met andere paarden wordt hij superopgefokt en red ik het met mijn simpele bitloze hoofdstelletje niet. Ben vorig jaar wel rond gekomen, en een heel stuk aan de kletter gegaan, na een tijdje rondjes draaien op het maisveld had ik hem weer redelijk onder controle, alleen vindt ik het iets prettiger als dat niet nodig is en hij is loeisterk, bit wil ik hem liever niet inhangen, ook zou ik zo endurance willen starten. En met dressuur en springen in de bak of als ik in kleine groep rij doe ik mijn simpele bitloze hoofdstel om. Als ik zoveel mogelijk op zit en benen rijdt, zou het toch wel kunnen? Het geeft toch niet continu druk als je hem niet gebruikt? En bij drammen zou hij er dan niet doorheen kunnen lopen?

Alvast bedankt voor je tips en foto.

Groetjes Jolanda.

Ja, dat weet ik allemaal niet hoor. Veel heeft met beheersing te maken, overwicht. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat er steeds iets scherpers in moet.
Als je de hack niet gebruikt, werkt hij niet in. Gebruik je hem wel, dan is ie vrij pittig.

waanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 12:48

ok, bedankt kwestie van uitproberen dus.

Groetjes Jolanda.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:54

ik heb de s hack van inova track en ik vind hem super, hij reageert beter dan de grote zware duitse hackemore, maar heeft wel een hele goede rem. wat je evt kan doen om hem super licht he houden in de hulpen is de kinriem vervangen voor een kinketting, dan weet je zeker dat je je pony ook in groepen of met een cross op je pinken kan rijden.
mijn haf\araab is een hele felle pony, die regelmatig op hol wilt maar met deze hack kan ik hem heel goed met lange teugel en hele lichte hulpen rijden. daarbij komt dat hij ook nog eens heel prettig stuurt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:59

Ik heb hem uitgeprobeerd op een paard wat ik trainde. Ik vind het wel een fijn hoofdstel, de eigenaresse heeft later een stang/trens hoofdstel gekocht.... Blijkbaar vond zij het niets. Maar of hij makkelijker terug komt op een S hack als op een touwhalster oid betwijfel ik een beetje. Ik heb niet het idee dat als een paard zover komt dat hij (bijna) op hol slaat nog luistert naar welke optoming je dan gebruikt, en het dus niet nodig is om een strengere optoming te gebruiken. Los het op bij de kern van het probleem, namelijk de stressfactor.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:01

Ik heb twee s-hacks van andere merken en heb die van innovatack erbij gekocht om aan te sleutelen, ik vind hem namelijk, hm, hoe zal ik het zeggen.... Waardeloos. Het neusbandje is te dun en te flexibel en er zit geen verbinding tussen de scharen, die klappen dus opzij. ALs je er een koopt zou ik die twee dingen veranderen. Maar wat dat betreft kan je net zo makkelijk twee losse scharen kopen bij goedhard Knipoog