Welke Kieffer-neusriem heb ik?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Welke Kieffer-neusriem heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:47

Iets langer dan een jaar geleden vond ik tot mijn grote vreugde ergens achterin het snuffelhoekje bij Divoza dé neusriem. Al tijden naar gezocht, en daar hing ie tussen het andere spul, gewoon op mij te wachten. Haha!

Bij aanschaf had ie een kleine beschadiging (scheurtje in het leder), wat ze daar keurig hebben gemaakt. Tot op heden doet ie goed z'n werk en er is geen krasje op te besporen.
Maar... daar mijn paard een L.E.O.* eerste klas is, die mijn vorige Kiefferhoofdstel aan een trailer ophing, ben ik als de dood dat ook deze geliefde neusriem sneuvelt. Nagelbijten / Gniffelen
* Lomp En Onbehouwen

Aangezien ik alleen een neusriem en een keelriem had bij aanschaf, weet ik niet welk type hoofdstel dit is. En daarom zou ik jullie hulp kunnen gebruiken: welke model hoofdstel heeft zo'n neusriem? (Model Anastasia lijkt er heel veel op, maar is lichtbruin onderlegd en volgens mij ook breder)

Signalement:
- zijaanzicht is plat/vierkant
- zwart/zwart onderlegde neusriem
- boterzacht gevoerd
- gewoon gecombineerd (geen aansnoer)

De keelriem die erbij zat, was los, dus het hoofdstel heeft een gedeeld kopstuk.

Ondersteunend beeldmateriaal:
Afbeelding
Afbeelding
(onderste foto by Xippo fotografie)

Wie weet het antwoord? Haha!

Puera

Re: Welke Kieffer-neusriem heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 19:15

Niemand? Haha!

Iemand die een alternatief weet, dan? Stübben was mij al opgevallen maar is me iets te breed.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:45

het lijkt op een kieffer silverline neusriem (die heb ik nl ook)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 11:02

Bedankt voor je reactie. OK dan!

Na grondig zoeken heb ik 2 keer een afbeelding gevonden met zo'n neusriem... volgens mij is het een niet veel voorkomend model. Haha!