Iemand ervaring met Devoucoux zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaHu

Iemand ervaring met Devoucoux zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:13

Gisteren is de zadelmaker van devoucoux bij mijn paard komen kijken. Ik had zelf nog nooit van het merk gehoord, maar werd me aangeraden door een kennis. Nou vond ik het zadel heerlijk zitten en het lag ook goed op mijn paard, maar ik vindt de prijs verschrikkelijk hoog! Nou zoek ik eigenlijk mensen die ervaring hebben met dit soort zadels. Hoe zit het bijvoorbeeld met opvullen? De zadelmaker vertelde dat dat anders gaat dan normaal. En stel dat het paard toch nog groeit, of ik wil het zadel op een ander paard gebruiken, kan dat makkelijk aangepast worden? De zadelmaker zegt uiteraard van wel, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen..... En hoe is de service van hun uit?

Ben heel erg benieuwd naar ervaringen, voordat ik besluit om het toch te doen en er misschien spijt van krijg..... (of andersom, het niet doe en mezelf later voor mn kop sla Knipoog ) Het is natuurlijk wel verschrikkelijk veel geld!

rebati

Re: Iemand ervaring met Devoucoux zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:30

Je heb een pm'etje!:)

moefeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:39

Ik heb een devoucoux springzadel, en ik wil geen andere meer!
Heerlijk zadel, heeft een hele zachte zit Haha!
Ik heb het nu een paar jaar en het leer blijft fijn.
Op mijn werk hebben we ze ook en die zijn al wat ouder, blijven goed uitzien

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:01

Ok, heb je hem al eens laten opvullen of aanpassen? Daar ben ik eigenlijk het meest benieuwd naar. Ben daar een beetje huiverig voor aangezien mijn paard nu ook uit zijn zadel is gegroeit en ik dat natuurlijk niet nog een keer wil hebben! (bij deze zeiden ze ook dat ze hem makkelijk aan konden passen )

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:02

Ik heb er wel eens een geprobeerd, was een erg fijn zadel. Daar zat wel een aparte singel bij, die je niet zo gemakkelijk los kan kopen. Een dressuursingel met aan beide kanten een extra gesp om de zweetbladen aan te zetten.

Helaas paste het mijn pony niet goed...

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:19

Wat grappig, dat had deze niet. Maar dit zadel is ook enkelblad, geen zweetblad dus en moet dus voor en beter contact met je paard zorgen...
(trouwens ik zie net dat jij vorig jaar bij moravita hebt gewerkt. Ik les daar. Lachen )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:56

Devoucoux is super. Alleen het contact met de fabriek in Frankrijk loopt vaak nogal moeizaam. Lange wachttijden van 2/3 maanden is geen uitzondering.
De Nederlandse zadelmaker die deze zadels aanmeet vind ik echter niet prettig.

Maar de kwaliteit van Devoucoux is meer dan uitstekend.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:00

Ik rijd altijd met een devoucoux springzadel, heerlijk!
Ik heb het denk ik al op zo`n 100 verschillende paarden gehad en ze pasten het allemaal. Met een dressuurzadel ligt dat natuurlijk wel wat anders, die moet door de andere vorm veel nauwkeuriger per paard op maat gemaakt worden. Ik ken de dressuurzadels van dat merk trouwens ook niet.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:04

lorvxy schreef:
Wat grappig, dat had deze niet. Maar dit zadel is ook enkelblad, geen zweetblad dus en moet dus voor en beter contact met je paard zorgen...
(trouwens ik zie net dat jij vorig jaar bij moravita hebt gewerkt. Ik les daar. Lachen )

Dat is wel lekker, een enkel blad.

Ik heb je daar wel zien rijden ja Knipoog

Zondag ga ik er weer heen.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 19:05

peanutbutter schreef:
Devoucoux is super. Alleen het contact met de fabriek in Frankrijk loopt vaak nogal moeizaam. Lange wachttijden van 2/3 maanden is geen uitzondering.
De Nederlandse zadelmaker die deze zadels aanmeet vind ik echter niet prettig.

Maar de kwaliteit van Devoucoux is meer dan uitstekend.

Ik vond de zadelmaker erg aardig. Maar heb hem nu natuurlijk ook nog maar 1 keer gesproken, en toen wou hij mij iets verkopen Knipoog Als we een zadel aanmeten duurt dat ook 2-3 maanden, maar volgens mij is dat bij bijna alle maatwerk zadels zo. Hoe is jouw ervaring met verstellen enzo?

Kylan schreef:
Dat is wel lekker, een enkel blad.

Ik heb je daar wel zien rijden ja Knipoog

Zondag ga ik er weer heen.

Wat leuk, dan zie ik je volgende week vast wel weer Lachen Gezellig!

oneilltje79 schreef:
Ik rijd altijd met een devoucoux springzadel, heerlijk!
Ik heb het denk ik al op zo`n 100 verschillende paarden gehad en ze pasten het allemaal. Met een dressuurzadel ligt dat natuurlijk wel wat anders, die moet door de andere vorm veel nauwkeuriger per paard op maat gemaakt worden. Ik ken de dressuurzadels van dat merk trouwens ook niet.

Wel fijn dat hij op zoveel paarden goed ligt! Hij vroeg mij ook nog of ik hem op meerdere paarden wou gaan gebruiken want dan kon hij het zadel anders maken zodat het niet zo specifiek op 1 paard paste.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog steeds heel erg aan het twijfelen ben, vindt het nog steeds erg veel geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:47

Het devoucouxzadel is idd gevuld met een speciaal foam, wat alleen zadelmakers van devoucoux kunnen bewerken.
Zou het zeker als overweging nemen in de aankoop, het beperkt toch wat..

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 20:17

Hoe bedoel je beperkt? Ik ken het helemaal niet dus ben wel benieuwd in hoeverre dit anders werkt dan het normale spul.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:35

Hoi,

Ik ga een 2de hands devoucoux dressuurzadel kopen, het past perfect op mijn kwpn en andalusier! Haha!
Ze zijn super confortabel, ik wil geen andere meer Knipoog .
Maar nieuw zijn ze erg duur, ik weet niet hoeveel exact maar ik denk rond de 2000 en hoger(?)

Groetjes!

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 17:47

jup, 2800...... Vindt het zelf ook behoorlijk duur.

Hoe heb je die van jou 2e hands gevonden? Kan ze op internet eigenlijk nergens echt vinden....

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:34

lorvxy schreef:
jup, 2800...... Vindt het zelf ook behoorlijk duur.

Hoe heb je die van jou 2e hands gevonden? Kan ze op internet eigenlijk nergens echt vinden....

via internet! (belgische site)
ik ga het voor 700euro incl. toebehoren kopen en het ziet er uit als nieuw.
de eigenaar moet er vanaf wegens naar universiteit gaan. (vehuizen naar kleine kamer dus geen plaats)
de zadelmaker zegt dat dit de koop van mn leven wordt want alles is tip top in orde! Haha!

groetjes!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:45

Ik heb een tijdje met zo'n zadel gereden maar vond de balans van dat zadel niet optimaal maar dat kan misschien ook aan het paard gelegen hebben. Ik vind zelf de prijs /kwaliteit niet in verhouding. Toen ik een nieuw zadel ging kopen hebben we verschillende zadels opgelegt die pasten en er even mee gereden dan voel je gelijk het verschil inde modellen en voor mij was het toen duidelijk wat ik per se niet wilde en wat wel. Succes met het nemen van de beslissing om dit zadel wel/niet te kopen.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:59

Bedankt voor de reacties allemaal! We hebben besloten om het toch maar niet te doen. Vonden de prijs toch wel behoorlijk hoog, en zijn een erg fijn zadel tegengekomen dat perfect past Lachen