Wie heeft er een Torsion zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Guess1

Wie heeft er een Torsion zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 07:39

Wie rijd er met een Torsion zadel en hoe bevalt deze......

Alvast bedankt!

Lievemeid

Re: Wie heeft er een Torsion zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:42

Wat wil je weten?
Het beste kun je een (of meerdere) testzadel(s) huren en daarna beslissen of dit bij je paardje en jou past...Lachen

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:26

Hoi Tessie,

Ik wil inderdaad meerdere zadels testen. Ik zag dat je bij sommige bedrijven de zadels een week mag gebruiken. Ik ben op zoek naar een boomlooszadel om dressuur (klasiek oa) mee te rijden. Mijn paard heeft een moeilijke rug en onderontwikkelde rugbespiering. Ik ben bezig om dit te verbeteren volgens de methode van Marijke de Jong. Mijn zadel is toe aan vervanging. Ik vind deze mooi tussen een zadel met boom en een pad inliggen.

Graag wil ik weten hoe dit zadel andere bevalt en hoe de kwaliteit is en blijft. Hoeft niet perse type dressuur te zijn Ook wil ik graag weten waaj je hem besteld hebt.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:05

Afbeelding
Ik heb deze van Torsion. Is de dressuurvariant. Bij heel intensief gebruik wordt het leer wel wat kaal, maar dat heb je met ieder zadel.

Heb hem ook van deze website:
http://www.buitenzinnig.nl/default.htm
Ze zijn bij mij aan huis gekomen met verschillende zadels, maar ik zie dat je hier ook een testzadel kunt aanvragen.

Pmarena op bokt heeft de website boomloosrijden en zij verhuurt ook testzadels..deze zijn van barefoot (ook een hele bekende).

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:09

dacht dat buitenzinnig geen torsion meer verkoopt.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:22

jomaro schreef:

http://www.buitenzinnig.nl/DreamHC/Page7.html
Dit is wel de prijslijst van 2003... Nagelbijten / Gniffelen
Het is ook weer een aantal jaren geleden dat ik het zadel daar heb gekocht!! Dus het zou kunnen...Weet je misschien ook waarom buitenzinnig nu geen Torsion meer verkoopt maar zich meer richt op Ghost en Freeform? Het is gewoon pure nieuwsgierigheid dat ik dit vraag hoor. Lachen
Verder zou ik niet weten waar Torsion verkocht wordt, sorry.
Ben redelijk bekend met boomloos maar heb me er niet helemaal in verdiept/vastgebeten. Misschien moet je het boomloze topic in de 'huiskamer' eens binnenvallen...daar zijn genoeg mensen die er veel van weten.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:38

Iessie schreef:
jomaro schreef:

http://www.buitenzinnig.nl/DreamHC/Page7.html
Dit is wel de prijslijst van 2003... Nagelbijten / Gniffelen
Het is ook weer een aantal jaren geleden dat ik het zadel daar heb gekocht!! Dus het zou kunnen...Weet je misschien ook waarom buitenzinnig nu geen Torsion meer verkoopt maar zich meer richt op Ghost en Freeform? Het is gewoon pure nieuwsgierigheid dat ik dit vraag hoor. Lachen
Verder zou ik niet weten waar Torsion verkocht wordt, sorry.
Ben redelijk bekend met boomloos maar heb me er niet helemaal in verdiept/vastgebeten. Misschien moet je het boomloze topic in de 'huiskamer' eens binnenvallen...daar zijn genoeg mensen die er veel van weten.

Dacht, dat torsion zelf niet meer wilde dat buitenzinnig hun zadels verkocht omdat ze freeform zadels gingen verkopen.
Maar zeker weten doe ik dat niet hoor. In Nederland is er geen andere verkoper helaas van de torsion zadels.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:44

Banjer en ik rijden nu al een paar jaar met de Torsion en we zijn er superblij mee Haha!

Ik heb ons zadel gekocht bij Don en Ron, van Buitenzinnig. Helaas verkopen ze geen Torsion meer, maar wel andere merken boomloze zadels Lachen

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 16:19

Hoi Banjer,

Ik heb inderdaad de reactie van buitenzinnig gekregen dat ze dit zadel niet meer leveren. Erg jammer want het sprak me wel aan de freeform ga ik misschien als testzadel aanvragen.

Banjer: Had jij hiervoor een "gewoon"zadel of ook een boomloze.