blue steel bitten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

blue steel bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:59

Heeft iemand een bit van 'Blue steel'? En bevalt het? Kauwt het paard er goed op en is de afwerking goed? Blijft het blauwe ook blauw?

Er staat dat de blauwe gedeelten nikkelvrij zijn en dat de rest van RVS is. Het bit zou geschikt zijn voor allergische paarden. Maar het midden van het bit is niet blauw, maar van RVS. In RVS zit nikkel. Hoe zit het dan met het mondstuk? Kun je een paard met een nikkelallergie rijden op zo'n bit?

Ik zoek dus gewoon algemene reacties, van hoe bevalt het bit enz. En speciale reacties van mensen die dit bit gekocht hebben i.v.m. nikkelallergie bij het paard.

Morrow_Less

Re: blue steel bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:34

wacht ik ga het even zoeken in een boek
daar staat de uitleg in

hier is het : De ringen, de uiteinden van de mondstukken en de centrale verbindingselementen zijn van roestvrij staal. Het blauwe deel werd bewerkt en bevat geen nikkel. Het is dus niet-tixisch en voorkomene geschikt voor allergische paarden. Het is van natuurlijk staal dat gaat roesten en zo de speekselafscheiding stimuleerd.

hoepelijk heb je er wat aan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:31

Ja dat staat er, maar dan concludeer ik dus dat de ogen in het midden van het bit wel van RVS zijn en dus ongeschikt zijn voor allergische paarden. Kijk maar eens naar het plaatje. Dat blauwe zit niet over het hele mondstuk.

Maar goed, ik ben dus ook benieuwd naar algemene ervaringen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:32

nee alleen de ringen en de stukjes dat uit het paard zen mond hangen snap je