Beenbescherming gevoelig paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Beenbescherming gevoelig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 17:41

Ik zou graag van jullie wat suggesties willen voor goede beenbescherming voor een gevoelig paard.

Op dit moment rijd ik met peesbeschermers van BR, de normale met neoprene rand. Mijn paard krijgt echter langs die rand steeds schuurplekken die uiteindelijk leiden tot wondjes. Ik heb ook al peesbeschermers van HH geprobeerd, maar hierbij is het hetzelfde verhaal...

Ik dacht al aan peesjes met bont, maar het lijkt mij dat als daar zand tussenkomt, dat dat al helemaal scherp gaat worden (dit heb ik ook van verschillende mensen gehoord). 3 in 1-beschermers zouden misschien wel kunnen, maar die worden heel erg warm en dat vind ik voor de dagelijkse training dus eigenlijk ook niks...

Zonder rijden is eigenlijk ook geen optie, want hij is nog wat jong en speels en tikt zichzelf daardoor regelmatig aan. Het is hierbij op dit moment eigenlijk kiezen tussen twee kwaden.

Heeft iemand er misschien ervaring mee, of tips?

Ik weet trouwens zeker dat ze verder goed passen etc. Mijn paard heeft gewoon een supergevoelige huid en heeft daardoor snel wondjes etc. Knipoog

Nikka

Re: Beenbescherming gevoelig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:49

Ik heb 2 paarden met hetzelfde probleem en die rij ik met Eskadron proactive beenbeschermers. Hierbij heb ik geen probleem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:00

De peesbeschermers van Veredus zijn ook zacht gevoerd, en anders inderdaad 3 in 1 beschermers met zachte voering...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:20

Ik heb er met die van veredus ook nog last van helaas.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 21:53

Bedankt voor de reacties!

@ Nouvel: Ik heb dit model van Veredus (http://www.smartpakequine.com/images/pr ... tFront.gif), maar dan de HH-versie ervan geprobeerd (kan daar even geen foto van vinden, maar is exact hetzelfde model). Hierbij kreeg hij wondjes van de bandjes... Maar het zou kunnen dat dat bij de Veredus-versie minder is. Lachen

@ Nikka: Jij rijdt dus wel met 3-in-1? Bevalt dat verder goed? Worden de pezen onder die van Eskadron heel warm?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:59

De 3 in 1 van Eskadron proactive is heel licht en ik heb minder last van warmte en zweterigheid dan bij de Veredus.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:41

Oké! Die zijn dus het proberen waard Ja

Verder iemand nog suggesties? Of misschien dan toch 3 in 1 die goed ventileren?

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:44

Leg maar eens BR en Eskadron langs elkaar, dan voel je het verschil van de rand wel. Ik heb hetzelfde probleem gehad en Eskadron gekocht en nu nergens last meer van

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:09

Ja, ik ga morgen naar de ruitersportzaak en dan ga ik er eens vreschillende naast elkaar leggen Ja

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:23

Jep, Eskadron heeft (imo) een betere 'vulling'. Het neopreen van BR gaat bij mij ook sneller rafelen en wordt lelijk, terwijl het neopreen bij mijn Eskadronbeschermers heel netjes blijft.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:39

Die van mij is ook zo gevoelig.
Ik gebruik de Norton Pro, aangezien deze ook een zachte rond afgewerkte voering heeft en een super pasvorm.
Voor zwaardere dressuurtraining gebruik ik HKM wikkelbeschermers. Deze zijn ook erg fijn.