Proppen afgebroken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Proppen afgebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 07:39

Hoi,
Ik haal al 3 jaar de zelfde proppen bij de ruitersportzaak om de hoek hier, met vorige paard nooit 1 kwijt geraakt in 2,5 jaar.
22 juni had ik concour met huidig paard , wil proppen uitdraaien mis ik er 2.. Nou prima kan gebeuren?

Nu was ik gister met dit paard en veulen na keuring, en omdat het geregend had toch voor de zekerheid proppen ingedraait, maar niet dus.. Me vriend maakt de gaten schoon en zegt er zitten nog 2 in.. (die ik kwijt was) afgebroken dus..

Smid gebeld, dus paard ingeladen en daar heen want we hadden zelf al wat geprobeerd om de stukken eruit te krijgen maar dat wou niet, Ijzer eronder weg, en geprobeerd stukken eruit te halen maar dat wou niet, hij moest ze er uit boren.. Hij had dit nog nooit gezien en is al zeker 30 jaar hoefsmid..

(Ik wil hier mee niet iemand afkraken maar vraag gewoon om andere ervaringen)
Meer mensen dit overkomen?

Sandra_v_B

Re: Proppen afgebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:05

Is voor mij de eerste keer dat ik het hoor...

Logischerwijs zou ik zeggen dat het een keer kan gebeuren op een te harde ondergrond, maar 2 is dan wel weer gek...
Waren het er 2 onder dezelfde voet, of aan elkaar gespiegeld (bijv. links en rechts voor de buitenste)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 08:04

Nou dat vond ik ook, en als ik op wat hards was gaan staan hoor je dat wel.. Heb ook niks gemerkt dat is het vreemde, het was linksvoor (voor de mens)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:06

ik heb het ook nog nooit gehoord Lachen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 08:54

Nee ik ook niet, wou er een foto van maken maar vergeten, zal vanmiddag even na de ruitersportzaak, vragen of ze hier meer ervaringen mee hebben gehad, omdat ik gewoon super fijne proppen heb Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:04

Ik heb het ook weleens gehad, gewoon pech. Metaalmoeheid of een zwakke plek vanuit de fabriek.
En eruit krijgen valt nog niet mee, ook dat weet ik uit ervaring Clown Meestal kom je idd bij boren uit, soms kun je nog net grip krijgen en de boel eruit draaien.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 21:31

Hmm dat zou kunnen..Maar stond wel heel raar te kijken haha.. We hadden nog geprobeerd met kruipolie en schroevendraaier en tang maar helaas..Ijzer moest eraf, uit boren en nieuw schroefdraad in ijzer enz... Dit weekend zijn ze overigens blijven zitten!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:08

-> HAR