Hoe zadel kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:01

Hoe hebben jullie je zadel gekocht? Bijv. nieuw uit de winkel of tweedehands van internet? Hoe hebben jullie het geregeld met het passen van het zadel?
Ik wil namelijk een dressuurzadel gaan kopen (eerst nog ff sparen) voor mijn huurpony. Ik zit te denken aan de Wintec 500 zonder cair. Die kan ik kopen bij Piaffe Ruitersport, wat een uur rijden is (ik laat een zadel liever niet opsturen, of pakken ze het heel goed in?). Staat zo'n winkel het toe dat je gaat passen en je geld terug krijgt als het niet past?

felicity

Re: Hoe zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:38

Ik heb afgelopen maandag een zadel opgehaald van Knakkertje hier op bokt.
Ik had afgesproken dat ik het zadel mocht passen. En het gelijk zou laten weten of het zadel wel of niet paste. Vandaag is de zadelmaker geweest en die past hem aan aan mijn paard. En heb ik een ontzettend fijn zadel wat passend gemaakt is op mijn paard voor weing geld.
In de meeste winkels kun je de zadels meenemen passen en bij niet passen terug brengen.
Bij particulie rmoet je dit goed regelen en liefst nog op papier/ en of mail dat het zadel terg mag bij niet passen. De meeste doen hier niet moeilijk over.

Succes

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 07:31

bij mij kwam de zadelmaker met verschillende zadels. toen dus gepast en met diegene die goed lagen gereden en toen een goed passend zadel gevonden.

Lauren12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:54

Op laten meten en bestelt bij die winkel