Morris & Nolan, Sommer, Knight Rider, iemand BRUIN?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Morris & Nolan, Sommer, Knight Rider, iemand BRUIN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 12:17

Omdat ik op zoek moet naar een nieuw zadel nadat geconstateerd is dat mijn 2 maanden Anatomica 7 maten te krap is aangemeten, ben ik zo eens aan het rondsnuffelen. Vanwege de brede boommaat die ik nodig heb, heb ik niet alle keus van de wereld. Op het moment is mijn oog op 3 merken gevallen, namelijk Morris & nolan, Knight Rider en Sommer. Vooral van Sommer kan ik niet veel vinden.

Ik ben heel erg beniewd naar mensen die een van deze merken in het BRUIN hebben en misschien een foto zouden willen plaatsen. Ik wil nl per se een bruin zadel maar kan alleen maar zwarte vinden op internet.

Ook ervaringen met deze merken zijn van harte welkom!

Wanja

Re: Morris & Nolan, Sommer, Knight Rider, iemand BRUIN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:51

Waarom ga je niet met dit zadel terug naar de ruitersportzaak waar je 'm hebt gekocht? Ik vind het nogal wat dat een zadel van nog geen 2 maanden oud niet past, dat zie je toch ook als het wordt afgeleverd? En wat bedoel je precies met 7 maten te krap? Bij mijn weten heeft Anatomica maar 5 verschillende boommaten.
Ik zou niet zomaar op zoek gaan naar een nieuw zadel, laat de ruitersportzaak eerst maar eens terugkomen om te kijken of ze er niet iets aan kunnen doen. Als het te krap is aangemeten, is het hun fout en moeten ze het ook weer netjes oplossen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 16:54

er is niks aan te doen. zadel dat ik nu heb is boommaat 31 en ik heb 38 nodig. dat is dus niet passend te maken. ik ga ook wel terug, maar alleen om mn geld terug te eisen Haha! en daarmee dus op zoek naar een nieuw zadel. dat anatomica 5 boommaten heeft wil niet zeggen dat een zadel dan wel 7 maten te krap kan zijn. ligt maar net aan de boommaat die je paard nodig heeft heh

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:22

Zo stond het er niet. Zoals ik het in je openingspost lees, was jou Anatomica 7 maten te krap aangemeten en dat vond ik raar aangezien Anatomica maar 5 verschillende maten heeft, snappie Knipoog ?
Maar goed, wel vervelend dat het niet past. Ik heb zelf ook lang moeten zoeken voordat ik voor mijn Fjord een passend zadel gevonden had. Heb er nu een Euroriding Luxor op liggen.
Heb je al eens gekeken naar Bates type Isabell Werth? Die heeft net als Wintec een verstelbare boom en is er ook in het bruin.

Edit: mijn vriendin heeft een Knight Rider in het bruin. Weet zo even niet welk model, maar kan het haar eens vragen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:28

De Isabell Werth heb ik ook gehad, is een fijn zadel, maar gaat maar tot boommaat 34. Als de TS een boommaat 38 nodig heeft gaat het dus al niet passen... Overigens in de Isabell Werth wel een heel fijn zadel, en is zelfs in leder&bruin te koop.

Hé Lonnie ik ben benieuwd hoe het gaat (is gegaan?) met je bruine Anatomica.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:43

zaterdag komt drunen pas langs....

Ik ben echt op zoek naar alelen de merken die in mn titel staan. Dit zijn de weinige merken die tot boommaat 38 gaan en die ik mooi vind nl.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:22

Heb wel een Morris&Nolan, maar een zwarte.
Kan je dus niet verder helpen qua kleur, maar kan je wel vertellen dat ie superfijn zit! Ik heb de VHZ... 2e hands ergens op de kop getikt maar hij is super!

Lacrima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:00

Op de volgende website kun je meer over de Sommer zadels vinden: http://www.sattelmacher.com/
Ik rijd ook op en Sommer, heel oud model soms, maar goed. Zij heben ook alle kleuren bruin dacht ik.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:13

Ik heb een M&N bruin LEENzadel gehad (dressuur). Ik vond het zadel in ieder geval heel mooi om te zien! Ook een mooie kleur bruin is het!
Dit is een mooi bruin zadel en als je zoekt in mijn berichtengeschiedenis van een paar maanden geleden, kom je vast wel foto’s tegen (in een topic van tuigerrijders in ieder geval). Het zadel was te groot voor mij dus ik schoof alle kanten op maar ja, dan zie je genoeg zadel in ieder geval hahaha. Als je het echt niet kunt vinden, moet je even een gil geven, dan kijk ik vanavond thuis nog even voor je op mijn PC, ben nu op mijn werk namelijk…