Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar laat er altijd een zadelmaker bij kijken
Kylan schreef:Misschien dat een Massimo zadel een optie is? Ik heb mijn paard altijd met een Massimo Trail gereden. Deze zadels zijn speciaal voor rondere types paarden. Ook zijn de kussens mooi kort zodat het zadel niet te ver achterop de rug draagt. Massimo zadels zijn er in boommaten tot 42 volgens mij.
Mandy_89 schreef:Ja dat kan natuurlijk, maar mijn nichtje heeft er geen vertrouwens meer in en het wordt haar zo allemaal aan de dure kant. Dus het huidige zadel gaat ze verkopen.
Ikzelf heb een wintec dresuur, en we hebben dat zadel er al eens opgehad met een geleende brede boom erin, de breedste. Maar ook dat past niet.
Ik wil haar eigenlijk een boomloos zadel aanraden, maar ik wil eerst zeker weten dat dit niet schuift.
Groetjes mandy

Somebitch schreef:Mandy_89 schreef:Ja dat kan natuurlijk, maar mijn nichtje heeft er geen vertrouwens meer in en het wordt haar zo allemaal aan de dure kant. Dus het huidige zadel gaat ze verkopen.
Ikzelf heb een wintec dresuur, en we hebben dat zadel er al eens opgehad met een geleende brede boom erin, de breedste. Maar ook dat past niet.
Ik wil haar eigenlijk een boomloos zadel aanraden, maar ik wil eerst zeker weten dat dit niet schuift.
Groetjes mandy
Misschien moet ze dan een andere zadelmaker bellen waar ze wél vertrouwen in heeft.
Dat het allemaal te duur kost? Ja dan had je geen paard moeten nemen.. Daar zitten nu eenmaal kosten aan. En een goed zadel is misschien wel het belangrijkste wat je moet hebben!
Die heb je bij barefoot, de london..
Mandy_89 schreef:Mijn nichtje heeft een lekker brede fjord, maar ze zit steeds te klungelen met het zadel. Dus ik dacht ik plaats eens een berichtje op bokt, misschien dat jullie hier raad weten.
Want ze heeft het ene naar het andere zadel geprobeert, maar als ze op wil stappen schuift het zadel gewoon weg.
Ook door de zadelmaker laten bekijken en aan laten passen, maar toen lag ie ook niet goed. Zelf als ze dan een sprongetje maakt schuift het zadel naar links of naar rechts, niet echt veilig dus.
)