Vulling zadel, waar of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Vulling zadel, waar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:09

Heeft iemand ervaring met zadels van Flexquality?

Het zadel dat ik daarvan heb is niet glad bij de kussens, onregelmatig dus. De verkoper zegt dat deze vulling geen drukplekken geeft, het vormt zich door warmte paard naar de rug, en dat het daarom niet erg als het niet gelijk is. Dat is niet wat ik geleerd heb, kussens moeten gelijkmatig/glad zijn. Maar ik heb geen verstand van deze vulling dus het zou kunnen kloppen, weet iemand hier misschien iets van?

Overigens ligt het zadel goed, blijft ook goed liggen als de singel iets te los zit Bloos dus ben/was er wel tevreden over. Maar nu ik er achter ben dat de kussens bergjes vertoont ben ik vraag ik me af of dit niet ten koste gaat van de rug van mn paard. Hopelijk heeft iemand ervaring met deze vulling.

Hannanas

Re: Vulling zadel, waar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:12

oei nou ik zou nooit bobbels willen in de kussens.
Wat voor spul dan ook en met cair of flair of zonder.... in 1 keer goed,glad en stabiel anders gaat het feestje niet door.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:24

Ik heb het zadel iets langer dan een jaar. Was het al onregelmatig geweest had ik het ook niet gekocht Lachen

Lacrima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:35

Lijkt mij niets. Al zul het ook zo zijn dat de kussens zich aanpassen, passen ze toch niet in het begin van de training, dus als de paard nog niet warm is.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:30

2 jaar terug zijn ze bij ons geweest omdat we een nieuw zadel nodig hadden. Dit zou dan ook een zadel worden met de flexquality vulling. Zoals het toen uitgelegd is: tis een vulling die steeds weer terug in oorspronkelijk vorm komt en zich telkens opnieuw door de 'warmte' aanpast aan de rug van het paard. M.i. betekend dit dus dat als er oneffenheden blijven wanneer het zadel al een tijdje van het paard af is, dit niet strookt met hun uitleg. Als het goed is, zit in de kussens bovendien hetzelfde materiaal als in de flexqualitypads, zodra deze zijn 'afgekoeld' is het pad egaal glad. Wij hebben toen overigens een andere zadelmaker laten komen, omdat het erg lang ging duren voordat 'flexquality' zadels met die vulling kon leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:52

Flexquality is leuk om op te slapen. Dan lig je stil, niet om mee paard te rijden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 21:32

Bourrelier schreef:
Flexquality is leuk om op te slapen. Dan lig je stil, niet om mee paard te rijden.

Omdat?
Voor de oneffenheden er zaten prima zadel .... maarja beetje raar/duur om elk jaar nieuwe vulling er in te laten stoppen. Is ook wel snel toch om na een jaar al problemen met de vulling te hebben? (vraag me af of ik de vulling er uit kan laten halen en totaal andere erin te stoppen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:41

Omdat het spul nooit de vering/demping/vorm zou kunnen geven als vullingen van bv wol of lucht. Dit wordt een soort moes in de kussens.

Laat een onafhankelijke zadelmaker eens naar dat spul kijken, ik heb vaker zo'n zadel gevoeld, en dat voelde ook 'lumpy', net alsof het allemaal vlokken zijn.