Ik heb mijn zadel in maart of april op laten vullen en werd door de zadelmaker geadviseerd (het jaar daarvoor ook al) om met bontje te rijden zodat de ruimte opgevuld wordt.
Komt er op neer dat het paard wel gegroeid is, de vulling is er compleet opnieuw ingegaan in maart en aangepast aan zijn rug.
Toch moet ik met bontje blijven rijden van haar zodat het zadel optimaal ligt (en anders kiepert het naar voren).
Ik heb meerdere malen gevraagd of het dan wel goed lag nog of dat ik beter voor een ander zadel kon kijken.
Echt duidelijk antwood kreeg ik niet, maar kwam er op neer dat ze absoluut niet zou weten wat voor zadel er wél nog op zijn rug
zou passen en daarom deze zo heeft aangepast dat hij toch redelijk (goed?) lag.
Wat er aangepast is aan het zadel is dat de kussens op de ruggengraat dus "bol" lopen (is een VZH Kieffer Munchen) en zijn rug dus eigenlijk rechter is dan de vorm van het zadel (het is een tuiger) . En bijna alles zadels hebben dat bolle..
Wat is wijsheid? Opzoek naar een andere zadelmaker of toch maar erop vertrouwen dat ze gelijk heeft.
Paard heeft overigens ook geen klachten oid, was gewoon nieuwsgierig hoe kundig een zadelmaker is als het bontje de problemen moet opvullen zegmaar.
Is iemand door hun zadelmaker ook geadviseerd met bontje te rijden? En om wat voor reden?
gaat overigens over een goede bekende zadelmaker
Laat maar horen!
groetjes Rianne