Ik hoor zoveel verschillende verhalen. De staleigenaresse waar ik sta heeft ook zo'n moeilijk paard. Mega hoge schoft en zij heeft ook heel veel zadels gepast die allemaal niet paste door dat de schoft tegen de kamer aan zat. Zei heeft uitenidelijk voor een euroriding gekozen. Waar dus ook de kamer van te laag was. Dat heeft ze op laten vullen en ligt nu perfect. Wel laat zij elk halfjaar de zadelmaker komen om te controleren en ze houdt het zelf ook goed in de gaten dat het zadel niet gaat zakken en weer op de schoft ligt.
Een ander zei weer dat komt noooooit goed. Als je dit laat opvullen blijf je het opvullen omdat het steeds weer inzakt en dat kan soms na een maand al zijn. Dan kan je beter gelijk een goed passend zadel kopen. (goed argument maar bijna niet te vinden) Volgens hem kan ik beter een zadel kopen met ver uitgesneden kamer. Maar ik heb ze eigenlijk nog niet gezien met een ver uitgesneden kamer.
Als jullie toevallig een zadel weten met een ver uitgesneden kamer hoor ik dat graag.
Door deze twee totaal verschillende verhalen. Ben ik heel erg gaam twijfelen. Het zadel zit echt gigantisch lekker en past verder ook goed. Morgen komt dan ook de zadelmaker kijken of hij er nog wat van kan maken. Mocht dat niet lukken kan ik van het weekend het zadel terug brengen. En moet ik opzoek naar een ander dressuurzadel.