vliegendeken voor veulen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

vliegendeken voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:49

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje. mijn veulen word geplaagd door ontzettend veel dazen. Ik vind het gewoon zielig, ik spray haar goed in, maar volgens mij is dat spul (vliegenspray met speciale dazenformule van Sectolin) na een uur uitgewerkt. Voor de merrie ga ik een vliegendeken kopen, maar wat is eigenlijk normaal voor veulens?? Ik heb nog nooit een veulen met een deken gezien, wat doen jullie met je veulens? Mijn veulen is nu 4 maanden jong.

Groetjes

CM_

Re: vliegendeken voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:50

Ik zou een veulen geen vliegendeken om durven doen.... veulens zijn zo beweeglijk en raken MI makkelijk verstrikt in de deken.. met alle gevolgen van dien.
Kun je ze niet snachts buiten doen?

Die van mij staan dag en nacht buiten, en overdags lopen ze zelf naar de schuilstallen ivm de dazen.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:51

Ik weet eigelijk ook niets van dekens bij veulens.
Kan je de paarden niet snachts buiten laten en overdag binnen?
Groetjes

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:51

ik gebruik zelf de antimug/daas/vlieg spray van grand national. Super spul! Stinkt als een gek en werkt zeker een dag. Een deken zou ik niet opdoen, dan maar vliegen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:52

kijk of je de dagen in kan delen. Ik vind een veulen met een deken echt not done. Die moeten er maar gewoon aan wennen hoor als het echt niet kan. In het wild hebben ze het ook niet. Is je wei groot genoeg om weg te rennen. Evt een dazen vanger aanschaffen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:53

Veerust werkt altijd super, stinkt wel. Je kan het halen bij de welkoop.

Een deken op een veulen vind ik niets. Veulens zijn beweegelijk stel dat hij vast komt te zitten in de deken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:54

splash1999 schreef:
kijk of je de dagen in kan delen. Ik vind een veulen met een deken echt not done. Die moeten er maar gewoon aan wennen hoor als het echt niet kan. In het wild hebben ze het ook niet. Is je wei groot genoeg om weg te rennen. Evt een dazen vanger aanschaffen.

Mee eens, maar ik vind dat je aan je paard verplicht bent een schuilstal te nemen, dazenvanger is druppel op gloeiende plaat..

En vooral omdat ik zie hoe blij die van mij zijn dat ze naar binnen kunnen vluchten voor die dazen. Ze nemen gewoon een spurt naar de stallen als ze het prikken beu zijn.

slipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:40

Atex daasspray werkt goed.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:28

Ik heb sinds kort dazenspray van grand national echt super spul geen daas meer te zien terwijl wij midden in het bos staan. 1 nadeel is dat het spul zwart is en dus op schimmels is te zijn en de geur blijft aan je handen plakken pff... maar dat komt omdat ik het eerst op een spons moet doen anders flipt mijn paard.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:30

ik denk dat je niet zomaar overal een schuilstal neer mag zetten.. zeker niet op een pensionstal ofzo.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:18

Ik zet die van mij enkel 's nachts op de weide, zo hebben ze er helemaal geen last van.
Ik sta nl. ook op pension momenteel en er zijn geen schuilstallen voorzien...
M'n ruin loopt op een weide met schuilstal en die spuit ik 's morgens in met Atex Daasspray, de enige daasspray die ik geprobeerd heb die écht werkt.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 14:16

die van mij mag vanaf 10.00 uur tot 's avonds in de wei, maar om ze nou de hele dag op stal te laten staan voor alleen die kleine rot dazen. Ik heb ATEX dazenspray gekocht, dat is de beste ik heb mijn veulen echt helemaal vol gespoten en mijn merrie heb ik ingepakt in een vliegendeken, en de benen helemaal vol gespoten. Er is geen schuilstal, omdat het een weide is waar ook wedstrijden gehouden worden. Kijken of dit erkt.