Voltigeersingel + zadelpad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oxbowbas

Voltigeersingel + zadelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 07:34

Hoi,

Mijn dochter, Valérie, kan vanwege een beenwond voorlopig niet rijden. Althans niet op haar westernzadel, omdat de fender (beugel'riem') tegen de wond komt.
Nu kan zij wel rijden zonder zadel en leek het ons lekkerder voor paard en ruiter om het zadelpad op de rug van het paard te leggen. Dit schuift uiteraard weg en wordt ook niet door een dekensingel op de plaats gehouden.

Nu had ik het idee om een longeer- of voltigeersingel te gebruiken.

Weet iemand van jullie of deze singels strak genoeg zitten om een westernpad om zijn plaats te houden?
Het is niet een hele dikke pad.

Van deze twee lijkt mij de voltigeersingel het meest pratisch. Als ze er af zou stuiteren en zij blijft met een vinger in zo'n ring van een longeersingel hangen....

Ik hoor graag jullie mening/ervaring/ideeen.

Grt, Ineke

Oakland1990

Re: Voltigeersingel + zadelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:11

Misschien is het een idee om een barebackpad te kopen? Ze zijn niet duur maar wel het "verbeterde" idee van wat jij nu wil doen.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:15

Heb je een singelbontje? Dan kan je die er misschien overdoen, daar waar de ringen zitten.

oxbowbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:24

Oakland1990 schreef:
Misschien is het een idee om een barebackpad te kopen? Ze zijn niet duur maar wel het "verbeterde" idee van wat jij nu wil doen.

Heb net even gegoogled. Lijkt me ideaal. Ik wist niet dat ze bestonden. Iemand is me dus voor geweest met dit idee... Cool
Als ik dan toch iets aan moet schaffen (voltigeer- en longeersingel heb ik nog niet) kan ik dit beter doen. Lekker voor 's zomers.

grt, Ineke