Ventilerende peesbeschermers en strijklappen Pessoa

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Ventilerende peesbeschermers en strijklappen Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:16

Wie kent en heeft ervaring met deze vorm van beenbescherming?

Graag hoor ik jullie reacties.

Afbeelding

Afbeelding

Een nieuw beschermingsconcept ontworpen in samenwerking met het Europees Centrum voor Paarden.
Dubbele klittenbandsluiting met verwisselbare klep. De soepele rubberen struktuur van de Pessoa peesbeschermers heeft geopende delen die de verwarming van het been tijdens het werk, en vooral tijdens de herstelfase zo veel mogelijk reduceert.
De anatomische vorm van de peesbeschermers, die uit een steunspalk bestaat, volgt perfect de pezen om ze aan de zijde beter te steunen bij inspanning.
Het gewicht van de peesbeschermers is licht en constant, omdat rubber vocht niet absorbeert.

Beschikbare opties:
Kleur: zwart en bruin

Morrow_Less

Re: Ventilerende peesbeschermers en strijklappen Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:25

ik had er eens een artikel over gelezen en ze konden er geen slecht woord over zeggen. Dus ik veronderstel dat ze dan ook goed zijn. Maar zouden die kleine kantjes niet kunnen snijden ?

Magali_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:33

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar denk dat zand onder deze beschermers kan gaan schuren.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:34

hier is al een topic over van een hele tijd terug.

edit:

kan het topic even niet zo snel vinden maar die is er wel!

kijk eens goed naar de beschermers, ze zijn open en er kan zo bijv. zand tussenkomen wat weer gaat schuren. ook omdat ze juist een 'vorm' hebben zegmaar kunnen ze er juist ook het andere been mee kapot trappen (ook op een plek waar geen bescherming zit)

ik vind het niks
Laatst bijgewerkt door igor001 op 29-06-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:35

is een peesbeschermer niet bedoelt om te beschermen tegen klappen van de achterbenen ed? dat doen deze toch helemaal niet? deze ondersteunen alleen de pezen, maar dat hebben de meeste paarden helemaal niet nodig

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:49

k had vandaag rrn dpringwedstrijd en heb ze daar voor ht eerst op een paard gezien k vond ht wel raar

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:53

kan ik me voorstellen mohica

ik kan me btw ook wel voorstellen dat je deze dingen wel thuis in het land gebruikt oid Ja maar dan meer tegen het strijken dan om klappen op te vangen

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:05

Ik vind ze ook echt niet mooi Bloos en of ze nou heel veel beschermig zullen bieden vraag ik me ook af omdat de ventelatie gaten toch nog best groot zijn ( bijvoorbeeld stiften van de achterbenen die de voorbenen aantikken). En zoals er al eerder gezegt komt er zo ook makkelijk zand tussen dus lijkt me ook dat het snel gaat schuren.

JennS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:11

Zijn er ondertussen meer ervaringen bekend?
Ik zit te denken om ze te nemen voor mijn paard in het land, hij moet kappen op omdat hij met z'n linkerbeen de binnenkant van zijn rechterbeen aantikt en daar lijken ze wel goed voor..
Voor mij is het dus niet om klappen van het achterbeen op te vangen met bijv springen ofzo

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 14:24

Er komt hier net zo makkelijk zand tussen (als dat idd zo is) als bij de BR peesbeschermers en strijklappen, daar heb ik altijd zand onder zitten na de training.