waar koop ik nieuw Portugees neusriemornament

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

waar koop ik nieuw Portugees neusriemornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 11:32

Heb mooi Portugees hoofdstel gekocht met verzilverde ornamenten. Na eerste keer rijden schuurt paard hoofd tegen bakrand, knapt meteen een bevestigingspootje van het grootste ornament dat midden op de neusriem zit. Weet niet hoe te repareren, of waar te laten doen (dat ornament steekt op die rondgebogen neusriem aan de zijkanten recht af, is dus niet meegebogen, is wel kwetsbaar dus). Nu vraag ik mij af: kan ik er dan een andere op (laten) zetten, maar zijn die los te krijgen en waar? Hoeft niet dezelfde te zijn als die er op zat.... Hebben anderen hier ook ervaring mee? Ik baal, het hoofdstel (met borsttuig was nou niet goedkoop....)

HippoLogic

Re: waar koop ik nieuw Portugees neusriemornament

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:00

Ik zou het even vragen aan de winkelier waar je het tuig gekocht hebt, of je de ornamenten ook los kan bestellen. Ik zou niet weten waarom niet.

Misschien kun je dit topic (laten) verplaatsen naar de Barokke paarden. Daar lezen meer mensen met Portugees tuig je topic denk ik. Lachen

terpentijn

Re: waar koop ik nieuw Portugees neusriemornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 06:25

Heb het tuig nogal eind weg via internet gekocht, die verkopen geen losee ornamenten.
MODERATOR: wat mij betreft mag dit topic, zoals door HippoLogic voorgesteld, inderdaad naar Barokke paarden verplaatst worden, willen jullie dat doen? Anders moet ik het dubbel gaa plaatsen, dat is niet de bedoeling neem ik aan.