Zadel te groot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jenkaXrambo

Zadel te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:59

Hallo iedereen, Zouden jullie misschien jullie mening over het zadel van me verzorgpony willen oordelen?

Ik denk zelf dat het wat aan de grote kant is... Zouden jullie jullie mening dus óók willen geven?

Ps; ik weet dat het zadel iets te ver naar voren ligt Knipoog Normaal is dat niet zo Knipoog

Afbeelding

Met iemand erop:

Afbeelding

Asjeblieft geen commentaar op m'n zit, ik heb net een blessure achter de rug, en dat was weer de eerste keer sinds een maand dat ik er weer opzat. (Van de pianohandjes weet ik zelf wel, dat heb ik nu al bijna helemaal afgeleerd Bloos )

Sisco4life

Re: Zadel te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:03

Ik vind hem niet te groot, maar hij ligt dan ook onwijs naar voren. Zolang het zadel niet op de nieren drukt is het iig niet te groot. Of het past is 2, als een zadel naar voren schuift dan lijkt het mij niet dat het zadel goed past en dat lijkt mij een groter probleem Lachen

jenkaXrambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:05

^Ik weet dat het zadel te ver naar voren ligt, Ja dat ga ik ook niet ontkennen Bloos

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:07

Zou je een foto kunnen maken waar het zadel wel goed ligt Lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:08

jenkaXrambo schreef:
^Ik weet dat het zadel te ver naar voren ligt, Ja dat ga ik ook niet ontkennen Bloos

Maar doordat het zadel nogal ver naar voren ligt, en voorover, is het ook niet zo goed in te schatten of het te groot is of niet Vork

CM_

Als je zelf al weet dat je zadel op de foto's te ver naar voren ligt, waarom pak je dan deze foto's ?

Zowiezo is het erg moeilijk beoordelen of een zadel goed ligt aan de hand van foto's
Maar als ie te ver naar voren ligt word het nog moeilijker beoordelen.

je dekje vertekend in elk geval omdat die al erg groot is.

aslo

Oogt groot idd, maar kan ook lijken door de dekjes eronder, niet zulke hele duidelijke foto's. En net wat je zegt, ligt te ver naar voren. In principe is het zo dat de grootte (dus zitmaat) van een zadel afgestemd wordt op de ruiter. Alleen als het pony's betreft of paardjes met een korte rug, moet je wel oppassen dat het ook daar nog op past. De achterzijde van het zadel mag nl. niet op de lendenen komen. Even terzijde, kan het niet helemaal goed zien, maar de martingaal lijkt me te kort, deze staat nu al op spanning (?), met een losse teugel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:09

Oh ja kleine tip, de martingaal mag ook een heel stuk losser.
In normale hoofdhouding mag de martingaal niet de teugel "breken"

Een makkelijke leidraad is dat wanneer het paard het hoofd normaal heeft, de ringen tot aan de keel moeten komen.

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:12

Als de nok van het zadel achter het schouderblad licht (zoals het hoort) dan mag de achterkant niet over de laatste rib heen komen.

jenkaXrambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:14

Ov er de foto's;

Die foto's zijn van ong een maand geleden, en ook heb ik geen andere foto's ik kan wel even gaan zoeken op mn computer over er betere zijn. Knipoog

De martingaal; Omdat het van een maand geleden was en hij op dat moment heel snel zn hoofd omhoog deed, hadden we hem iets strakker, nu loop hij goed, en is de martingaal al een stúk losser Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:15

Iets strakker?
Hij zit echt veel te kort, en knoop alsjeblieft in je oren dat een martingaal strakker zetten geen oplossing is voor het vervelend met hoofd-zijn probleem.

Ik denk dat goed les geen kwaad kan Knipoog een goede instructie kan ook meteen zien of het zadel wel een beetje past.

jenkaXrambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:34

Sorry jongens, maar ik kan geen betere foto's vinden.

Dan moet je maar inbeelden dat het zadel wat naar achter ligt...

Die martingaal hebben we ook niet voor niks om; Hij dèèd toen altijd zijn hoofd maar omhoog, altijd omdat zijn 'maatje' aan de kant van de bak stond, altijd maar racen en racen, en toen ik er een keer van af gevallen ben, hebben we het iets straker gezet; ik herhaal: dat was maar voor 1 keer! Daarna hebben we het met een slof geprobeerd, en het gaat allemaal gewoon goed. Vandaag weer gereden met martingaal, en die ringen zaten echt niet bij zn keel, gewoon halverwege of bij het bit in de buurt. Knipoog

Maar genoeg over die martingaal, het gaat mij om het zadel Bloos

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:02

Het zadel lijkt me voor zover we kunne beoordelen op een foto niet te groot voor deze pony, wat ik me wel afvraag is waarom het zo ver naar voren ligt. Schuift het zo erg? En waarom heb je het anders zo gelegd en ben je er nog op gaan zitten ook?