hoe wit molton dekje wit houden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

hoe wit molton dekje wit houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 11:58

Help! Laatst van PFIFF een wit molton zadeldekje besteld, met zwarte letters de naam er op laten borduren. Supermooi, maar.... mijn paard staat 24/7 in de wei, anatuurlijk poets ik voor iedere training of rit, maar hij zweet dan zo ongenadig (altijd, hij is amper 4 jaar en nog niet zo lang onder het zadel) dat met dat zweet ook zand en vuil in bruinige straaltjes langs zijn benen lopen. Na 1 keer is dat dekje dus helemaal goor, zelfs de buitenkant onder het zadel. Het is moltonstof, en kun je niet heel heet wassen, elke keer wassen na trainen lijkt me ook niet best. Wat nu? Ik heb al gedacht: zal ik er een dun zwart standaarddekje onder leggen om het ergste op te vangen? Wie kent dit probleem en/of heeft tips?

grauwman

Re: hoe wit molton dekje wit houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:06

Heb je al geprobeerd om het eerst in de biotex te zetten en dan pas te wassen.

rox14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:07

Paardendeo kan je ook proberen. Ze gaan er minder van zweten.Knipoog

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:09

Inderdaad, eerst weken in de Biotex. Maar uh, is het niet handiger om donkere dekjes te gebruiken i.p.v. zo'n besmettelijk wit dekje? Het kan wel mooi zijn, maar erg praktisch is het niet, lijkt mij. Ik gebruik mijn witte dekjes/bandages alleen voor wedstrijden, zo blijven ze langer mooi.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 06:20

Bedankt voor reacties, heb het dekje in de Biotex Groen geweekt, daarna op 30 graden, maar wel met wat langer programma gewassen. Dat werkte! Inderdaad capraibex 70, ik gebruik voor trainen e.d. nu gewoon de zwarte dekjes, het is geen doen met dat witte gebeuren, je kunt er nu eenmaal niet altijd mooi en showy uit zien tijdens oefenen. Een dekje er onder heb ik ok geprobeerd maar gaat schuiven en t.o.v. elkaar plooitjes vormen, is niet gezond voor zadelligging en paardenrug.
Bewaren we het moois maar als we ergens mooi moeten verschijnen, of voor fotoshoots..... Thanks allen voor de tips.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 06:23

Of je gebruikt vanish oxi action white, daar was ik mijnwedstrijd spul mee.

Impssble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:05

Na elke keer rijden wassen, evt met vanish.